Gå til innhold

America`s Cup


LarsP

Anbefalte innlegg

  • LarsP endret tittelen til America`s Cup
  • 2 uker senere...

Jeg har alltid funnet det svært merkelig at man måler watt/kg uten sykkel. Med sykkel på kanskje 7 kg ser regnestykket for litt tyngre syklister langt bedre ut, og er også et mye rimeligere mål. Man sykler jo aldri uten sykkel........ Man regner jo ikke VAM uten sykkel, f.eks.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele greia virka helt sprøtt (på en litt god/rar måte). En sport jeg aldri hadde hørt om, med utrolig lange tradisjoner, et suverent vinnerlag de siste 100 årene(?), sinnsyke budsjetter og sykling kombinert med seiling? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkekne skrev (3 timer siden):

Regnet de uten sykkel? De har jo krank og pedaler i båten. Det er vel alt man trenger for å regne på watt/kg?

Jeg blir overrasket om de regner watt/kg på noen annen måte enn kroppsvekt delt på watt. Når de snakker om ftp på 500 watt så er det det. Jeg driter i seilingen. Poenget er at når man sammenlikner to som sykler på landevei så er watt/den totale vekten av alt som er en sammenliknbar variabel, ikke watt/naken rytter uten sykkel og annet utstyr.
Poenget mitt er generelt at det bør være watt/(sykkel+kroppsvekt(og annet utstyr, som klær hjem, sko, osv)). Jeg har inget forhold til sykling i seilbåt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...