Gå til innhold

Måbødalen?


Anbefalte innlegg

Noen som har vært der i år og vet om det er farbart? Lest på forumet her at det er uproblematisk, mens NRK skrev noe annet for noen år siden. Tenker at det burde være ok siden det ikke har vært nedbør de siste dagene og skal være sol i helga... Og vil evt. sykle fra Oslo så får nedover i den rasutsatte delen. 

Komoot vil ha med ned turstien ser det ut som:

image.png.f24aaceb9a023f1f872015512f964597.png

Vurderer ellers å sykle via Rallarvegen eller hvor som helst annet som anbefales for å utnytte været som er meldt i vest, men er ubesluttsom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg aldri så langt, men vurderer nattog til Haugastøl på søndag kveld for å sykle noe ala denne runden: https://www.komoot.com/tour/1885416189

image.png.6d7aa851304671b2b537396da00cfd3f.png

Får da tre høydepunkter jeg har sikla på; Måbødalen, Stalheimskleiva og Rallarvegen. 

Har tre dager fri (må på jobb torsdag), så tenkte en runde på ca 540km, så dette ble jo perfekt. Noen med lokalkunnskap som vet om det er noe fy-fy på denne ruta? 

Jokeren her er værmeldingen, og at det ser ut som det har snødd i høyden og at været kan jo være ustabilt på denne tiden av året. 

Onsdagen ser jo ganske fin ut, så kan bli en fin avslutning om det ikke har lagt seg for mye snø:

image.png.3de573bdbafc7c6f0394188c9cfb3bc2.png

 

edit: i følge denne siden som fører førarapport for Rallarvegen er det ikke anbefalt å sykle de høyereliggende delene nå... Må tygge litt på det, hvis ikke blir dette en fin godbit neste år.

edit2: 

Eventuelt kan jeg sykle til jeg møter på forhold som ikke er farbare (for alt jeg vet er veien helt fin), også kan jeg snu og ta toget fra Flåm hjem.

Finse-Hallingskeid

Det har vært snø, og er meldt snø. Vi anbefaler ikke å planlegge turer på denne strekningen nå.

Hallingskeid-Vatnahalsen

Ikke snø per nå, men kan være glatt og frost. Vær obs på at det er steinete og bratt til tider. Veien kan være utvasket etter snøsmelting, så vi anbefaler å holde farten lav.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...