Gå til innhold

Gravelramme


Anbefalte innlegg

Ref. post om GRX gruppe.

Er på jakt etter et rammesett som denne kan brukes på, men ser ikke for meg at det skal koste en arm, da dette blir en ren bruks sykkel til høst, vinter og vår ++

Kriterier:

Akslinger 100x12/142x12

Flatmount bremser

BSA/T47 eller til nød PF eller PF30 kranklager

stål/alu/titan eller carbon

Ikke bremseslanger gjennom styrelager, men ellers er intern slange/wireføring ok

Gjerne 27,2 setepinne, men det går jo an å bruke shim

Trenger ikke noe voldsomt pakkesel, men det hadde vært morsomt å kunne klemme på den RaceKing 2.0 eller 2,2 i 29" for komfort og fart på rufsete underlag.

Noen som har eller kjenner til noen rimelig og greie rammer type kina, eller annet så er jeg takknemlig for tips.

Har noe gode fra finn.no som jeg vurderer, men greit å se hele bildet.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (4 timer siden):

Hvor mye penger skal du bruke på ramma? Kunne denne vært noe?

NOK6,024.57 | 2023 NEW GT30 Carbon Gravel Frame Flat Mount Disc Brake 700C*50C Threaded T47 Internal Cable Gravel Bicycle Frameset Road Bike

https://a.aliexpress.com/_EjGHZ6N

Prismessig passer den fint, men litt skeptisk til kina ramme om det ikke er noen som har prøvd den før meg?? 

Har ikke du en carbonda som har fungert bra?? Var innom deres sider og titta basert på at Carbonda får gode skussmål på det store internettet.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (15 minutter siden):

Prismessig passer den fint, men litt skeptisk til kina ramme om det ikke er noen som har prøvd den før meg?? 

Har ikke du en carbonda som har fungert bra?? Var innom deres sider og titta basert på at Carbonda får gode skussmål på det store internettet.

Du sa jo at du ville ha forslag til kinaramme, så da er det det du har fått 🙂

Har fremdeles carbondaen fra 2020, ja. Brukte den på Bright Midnight i sommer og også som vinter sykkel m pigg. Jeg kjøpte direkte fra produsenten og den kostet mye mer enn denne 🙂

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg sikkert tatt sjansen. Mange av de andre har ren intern kabelføring, så denne ser jo sånt sett grei ut hvis det er noe du vil unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arekey skrev (2 timer siden):

Hvis du vil ha titan og passer på en medium ramme har jeg en Planet X Tempest-ramme jeg vurderer å selge. 

Kan det være at dette er den vi har diskutert på finn.no?

Det er ei ramme jeg har hatt lyst på lenge og sparker meg selv på leggen iblant for å ikke bestille den når den var på tilbud😊

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (1 time siden):

Kan det være at dette er den vi har diskutert på finn.no?

Det er ei ramme jeg har hatt lyst på lenge og sparker meg selv på leggen iblant for å ikke bestille den når den var på tilbud😊

Det er nok en stor sjanse for at vi allerede har hatt litt korrespondanse på Finn.no ja :classic_wink: Om du fortsatt er interessert er jeg åpen for å ta opp tråden igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...