GĂ„ til innhold

GRX810 derailleur og maks kapasitet


Anbefalte innlegg

Ramlet over en ny og sÄ godt som ubrukt GRX gruppe.

11delt med 810 bakgir og framgir samt 600 hendler og 400 bremser, men uten krank.

Av ren OCD sÄ kan ikke den bli liggende i garasjen uten Ä parres med ei ramme, men det store spÞrsmÄlet nÄ er:

 

1. Hva er maks stÞrrelse pÄ stÞrste drevet som 810 bakgiret klarer?? 

Shimano sier image.png.b360cd746b938c7190930728c49c28dc.png

Google sier 40t maks og enkelte har fÄtt den til Ä funke med 42t

812 skal ifĂžlge Shimano klare stĂžrre stĂžrste klinge, men, mindre spenn

image.png.d77fa54fc2a21108d48379f17b2b87bd.png

Betyr det da at om man montere for eks. en Woolftooth link sÄ som flytter bakgiret ned sÄ kan man klare 46t eller 50t med et 810??

 

2. Er det noen som har prÞvd Woolftooth link til GRX810 og vet hvilke som passer?? 

IfÞlge Woolftooth er det ingen som er tilpasset GRX, men jeg har en gammel link pÄ et XT 10delt gir (brukes med 42t) som likner veldig.

 

3. Finnes det lÞsninger for lÞst cage sÄ man kan bytte cage?? Evt passer XT M8000 cagen som ifÞlge google kan brukes pÄ 812?

 

4. I og med at det mangler krank til gruppa sÄ er det muligheter. Ønsker egentlig Ä kjÞre 1x11 pÄ et evt bygg.

Ser at GRX kjÞrer egen kjedelinje, men flere kommenterer at de fÄr bedre giring ved Ä bruke en landeveiskrank.

Noen gode forslag til kranklĂžsning?? Helst med 170mm armer og fornuftig innfesting av drev slik at det er enkelt Ă„ bytte uten spesialverktĂžy.

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som gÄr......

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ein lengre cage vil berre hjelpe med total capacity. 810 er designa for maks 34T kassett. Det fine med 812 + M8000 er at du har stÞtte for 40T kassett, men kan utvide total capacity slik at det kan fungere pÄ 2x.

EDIT: Sorry, eg las det opprinnelege spÞrsmÄlet ditt litt fort. M8000 fungerer pÄ 812. Det visste du. Det fungerer derimot neppe pÄ 810.

Endret av torhovland
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kom over et RX812 pÄ finn.no i dag sÄ nÄ har jeg dobbelt opp og dekker alle eventualiteter.

Da mangler det bare en grei krank.

Enten 2 delt GRX eller 1x hva som helst med 170mm mm armer eller kortere.

Har en 105 50/34 med 165mm armer, men da mÄ jeg ha 105 fremgir og for GRX skal funke dÄrlig med landeveiskrank.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som gÄr......

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk for info. Har en liten issue med 30mm aksling pga lager levetid.

Om jeg ender opp med en ramme med T47 eller PF30 sÄ kommer jeg tilbake for da funker det.

God helg

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som gÄr......

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...