Gå til innhold

GRX810 derailleur og maks kapasitet


Anbefalte innlegg

Ramlet over en ny og så godt som ubrukt GRX gruppe.

11delt med 810 bakgir og framgir samt 600 hendler og 400 bremser, men uten krank.

Av ren OCD så kan ikke den bli liggende i garasjen uten å parres med ei ramme, men det store spørsmålet nå er:

 

1. Hva er maks størrelse på største drevet som 810 bakgiret klarer?? 

Shimano sier image.png.b360cd746b938c7190930728c49c28dc.png

Google sier 40t maks og enkelte har fått den til å funke med 42t

812 skal ifølge Shimano klare større største klinge, men, mindre spenn

image.png.d77fa54fc2a21108d48379f17b2b87bd.png

Betyr det da at om man montere for eks. en Woolftooth link så som flytter bakgiret ned så kan man klare 46t eller 50t med et 810??

 

2. Er det noen som har prøvd Woolftooth link til GRX810 og vet hvilke som passer?? 

Ifølge Woolftooth er det ingen som er tilpasset GRX, men jeg har en gammel link på et XT 10delt gir (brukes med 42t) som likner veldig.

 

3. Finnes det løsninger for løst cage så man kan bytte cage?? Evt passer XT M8000 cagen som ifølge google kan brukes på 812?

 

4. I og med at det mangler krank til gruppa så er det muligheter. Ønsker egentlig å kjøre 1x11 på et evt bygg.

Ser at GRX kjører egen kjedelinje, men flere kommenterer at de får bedre giring ved å bruke en landeveiskrank.

Noen gode forslag til krankløsning?? Helst med 170mm armer og fornuftig innfesting av drev slik at det er enkelt å bytte uten spesialverktøy.

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein lengre cage vil berre hjelpe med total capacity. 810 er designa for maks 34T kassett. Det fine med 812 + M8000 er at du har støtte for 40T kassett, men kan utvide total capacity slik at det kan fungere på 2x.

EDIT: Sorry, eg las det opprinnelege spørsmålet ditt litt fort. M8000 fungerer på 812. Det visste du. Det fungerer derimot neppe på 810.

Endret av torhovland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over et RX812 på finn.no i dag så nå har jeg dobbelt opp og dekker alle eventualiteter.

Da mangler det bare en grei krank.

Enten 2 delt GRX eller 1x hva som helst med 170mm mm armer eller kortere.

Har en 105 50/34 med 165mm armer, men da må jeg ha 105 fremgir og for GRX skal funke dårlig med landeveiskrank.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Har en liten issue med 30mm aksling pga lager levetid.

Om jeg ender opp med en ramme med T47 eller PF30 så kommer jeg tilbake for da funker det.

God helg

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...