Gå til innhold

Kunngjøringer


Berget

Anbefalte innlegg

Berget skrev (8 minutter siden):

På en mobil så har det faktisk litt å si, ingen stor fare for overvekt av gråfarge.🙂

Da bruker du vel en nettleser på telefonen som ikke håndterer mobil versjonen av sykkel.org ?

 

IMG_4141.png

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg:

  • Android/Chrome: kunngjøringen kommer opp nederst når jeg browser forum, og ikke i det hele tatt når jeg ser på uleste innlegg. Null problem der altså
  • Mac/Chrome: kunngjøringen kommer opp over sidebar på høyresiden som alltid er der, og tar derfor ikke opp noen ekstra plass som spiller noen rolle

Som andre har poengtert så virker det som du bruker en browser som ikke støtter mobilvisning av forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal nå normalt gå relativt automatisk når du bruker en mobil med begrenset bredde.

Hvilken nettleser/mobil dreier dette seg om, og er det sånn at du ser denne komponenten når du har begrenset bredde? Eller er du bare interessert i å fjerne den på desktopvisning?

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Christian87 said:

Jeg overser ting som ikke interesserer meg, eller bruker MTB Norge Discord da jeg ikke ønsker å benytte en teknologi som er relativt urørt på 20år.

Det forsto jeg ikke. Hvilken teknologi? Nettleser? HTTP? Web? Invision-plattforma? Den ble nå patcha til ny versjon av meg senest for et par uker siden, og har nå meg bekjent en omfattende oppgraderingsplan foran seg med nye versjoner som er under utvikling fra leverandøren. Discord er nå vel også bare en webapplikasjon pakka inn i Electron eller lignende rammeverk hvis det var de teknologiene du tenker på 🙂

Personlig er jeg mer skeptisk til å bruke free tiers av teknologi der leverandør står helt fritt til å endre vilkår og eier alt av innhold, som feks har skjedd med Slack og tilgang til og lagring av historikk. Ikke at jeg tror Discord vil gjøre det av publisitetshensyn, men det er nå en risiko som ligger der.

Generelt synes jeg også at chat-formatet på Discord er overlegent til en gitt type kommunikasjon, men som mer persistent kunnskapssamling og temadiskusjoner som kan pågå over lang tid synes jeg et forum er svært overlegent. Det er vel få forum med nye innlegg på en måned eller to der? Men de to aktive chatkanalene går noenlunde jevnt. 

Så for meg er det to tjenester som fint eksisterer i parallell der jeg ikke synes den ene er overlegent til alt ift den andre.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (42 minutter siden):

Det forsto jeg ikke. Hvilken teknologi? Nettleser? HTTP? Web? Invision-plattforma? Den ble nå patcha til ny versjon av meg senest for et par uker siden, og har nå meg bekjent en omfattende oppgraderingsplan foran seg med nye versjoner som er under utvikling fra leverandøren. Discord er nå vel også bare en webapplikasjon pakka inn i Electron eller lignende rammeverk hvis det var de teknologiene du tenker på 🙂

Personlig er jeg mer skeptisk til å bruke free tiers av teknologi der leverandør står helt fritt til å endre vilkår og eier alt av innhold, som feks har skjedd med Slack og tilgang til og lagring av historikk. Ikke at jeg tror Discord vil gjøre det av publisitetshensyn, men det er nå en risiko som ligger der.

Generelt synes jeg også at chat-formatet på Discord er overlegent til en gitt type kommunikasjon, men som mer persistent kunnskapssamling og temadiskusjoner som kan pågå over lang tid synes jeg et forum er svært overlegent. Det er vel få forum med nye innlegg på en måned eller to der? Men de to aktive chatkanalene går noenlunde jevnt. 

Så for meg er det to tjenester som fint eksisterer i parallell der jeg ikke synes den ene er overlegent til alt ift den andre.

Nå var det vel mer et freidig pek til at selv om noe ikke interesserer akkurat deg, så heller fokuser på det du vil lese og hopp videre - og at forum som plattform som konsept er heller utdatert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg poenget ditt. Enkelte grinebitere blant oss sitter jo fortsatt og poster bursdaghilsener og boligannonser på Facebook og 🙂 

Mtp at vi har en ganske jevn medlemsvekst her, virker det faktisk som interessen for de gode gamle forumene ikke er helt borte. Selv om trenden har vært at mange av dem har dødd, synes jeg fortsatt alternativene ikke er like fullgode på alle områder.

  • Thanks 4

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian87 skrev (3 timer siden):

Jeg overser ting som ikke interesserer meg, eller bruker MTB Norge Discord da jeg ikke ønsker å benytte en teknologi som er relativt urørt på 20år.

Jeg vil ikke lese om blandevei og krøllestyre, håper sykkel.org kan fjerne det for meg 😄

  • Haha 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (9 minutter siden):

Da skjønner jeg poenget ditt. Enkelte grinebitere blant oss sitter jo fortsatt og poster bursdaghilsener og boligannonser på Facebook og 🙂 

Mtp at vi har en ganske jevn medlemsvekst her, virker det faktisk som interessen for de gode gamle forumene ikke er helt borte. Selv om trenden har vært at mange av dem har dødd, synes jeg fortsatt alternativene ikke er like fullgode på alle områder.

Forum er på mange måter koseligere, misforstå meg rett!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...