Pludrepapp Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september Ser Chungs metode har blitt nevnt av @imag på forumet tidligere. Noen som har prøvd? Det ser gøy ut, men spørsmålet er om jeg lærer noe mer enn å bare vurdere motstandstiltak jeg ellers vet om med en god slump kritisk sans, selvkritikk og bondevett 🙂 Mest aero er det uansett å ligge bak noen andre, men det hender jo at det er en tjeneste som må gjengjeldes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eriksvatn Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september Har brukt det litt. Fungerer veldig bra, men er avhengig av litt dedikasjon for å få det til å fungere. Da mht valg av testrunde/strekke, valg av dag uten vind, lite trafikk, god testplan, ok crr-estimat, presis wattestimator, evnte til å holde eksakt samme posisjon over mange etterfølgende tester, nøyaktig barometer, nøyaktig hastighetsestimator etc. Kan fint skille mellom ulike tt-hjelmer f eks. Hvis man har lyst til å optimere aero på et par hakk høyere nivå enn "hva som ser aero ut" (som fungerer ganske dårlig) så er chung-testing et naturlig steg. Neste steg opp er å investere i en aero-sensor, men mange av de samme begrensningene vil fortsatt gjelde selv om man har litt mer slingringsrom mht f eks vind, endringer i temperatur underveis, lufttrykksendringer etc. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eriksvatn Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september Kan forsåvidt også legge til at hvis man firer på kravet om å kunne sammenligne absoluttverdier mellom ulike testsesjoner (dager) så kan man se bort fra noen faktorer og dermed gjøre det litt "enklere". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhovland Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september Du kan kombinere dette med myWindsock og få passe bra data så lenge du har kontroll på å halde flest mogleg parametre så nøye du kan. Sånt som å ha ein passe flat teststrekning og teste begge vegar. https://mywindsock.com/page/help/navigating-and-understanding-the-information/virtual-cda/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsB Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september Jeg har forsøkt meg på dekktrykktesting på grus med "Single Direction Climb" Men har ikke kommet i mål med det før jeg gikk lei. Det er vrient å komme til et brukbart datasett synes jeg. Og så er Golden Cheetah kanskje det programmet jeg har snublet over med høyest brukerterskel, (kanskje unntatt den "portalen" på jobben hvor vi må legge inn våre mål og resultater til oppfølgingssamtaler med leder. ) Men jeg har bare tatt pause, ikke gitt opp altså. LarsB 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludrepapp Skrevet 14. september Forfatter Del Skrevet 14. september Kult. Ja, jeg kan se for meg at det krever dedikasjon, bevissthet og nøyaktighet. MyWindsock har jeg ikke hørt om før. Ser du på det som noe som kan prøves før Chungs metode, @torhovland? Eller bør det komme sammen med, som du sier? Jeg ser også for meg å sylke en bakke i tre forskjellige hastigheter. Men cda-signalet blir kanskje fort for lavt om bakken er for bratt. Jeg kjenner jeg gleder meg til å se hvor knotete Golden Cheetah er. Per nå er jeg definitivt på Donnig-Krugers "peak of mount stupid". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.