Gå til innhold

Hjemmeaero: noen som har prøvd Chungs metode?


Anbefalte innlegg

Ser Chungs metode har blitt nevnt av @imag på forumet tidligere.

Noen som har prøvd? Det ser gøy ut, men spørsmålet er om jeg lærer noe mer enn å bare vurdere motstandstiltak jeg ellers vet om med en god slump kritisk sans, selvkritikk og bondevett 🙂

Mest aero er det uansett å ligge bak noen andre, men det hender jo at det er en tjeneste som må gjengjeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det litt. Fungerer veldig bra, men er avhengig av litt dedikasjon for å få det til å fungere. Da mht valg av testrunde/strekke, valg av dag uten vind, lite trafikk, god testplan, ok crr-estimat, presis wattestimator, evnte til å holde eksakt samme posisjon over mange etterfølgende tester, nøyaktig barometer, nøyaktig hastighetsestimator etc. Kan fint skille mellom ulike tt-hjelmer f eks. Hvis man har lyst til å optimere aero på et par hakk høyere nivå enn "hva som ser aero ut" (som fungerer ganske dårlig) så er chung-testing et naturlig steg. Neste steg opp er å investere i en aero-sensor, men mange av de samme begrensningene vil fortsatt gjelde selv om man har litt mer slingringsrom mht f eks vind, endringer i temperatur underveis, lufttrykksendringer etc.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt meg på dekktrykktesting på grus med "Single Direction Climb"

Men har ikke kommet i mål med det før jeg gikk lei. Det er vrient å komme til et brukbart datasett synes jeg.
Og så er Golden Cheetah kanskje det programmet jeg har snublet over med høyest brukerterskel, (kanskje unntatt den "portalen" på jobben hvor vi må legge inn våre mål og resultater til oppfølgingssamtaler med leder. )

Men jeg har bare tatt pause, ikke gitt opp altså. 


LarsB

 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Ja, jeg kan se for meg at det krever dedikasjon, bevissthet og nøyaktighet.

MyWindsock har jeg ikke hørt om før. Ser du på det som noe som kan prøves før Chungs metode, @torhovland? Eller bør det komme sammen med, som du sier?

Jeg ser også for meg å sylke en bakke i tre forskjellige hastigheter. Men cda-signalet blir kanskje fort for lavt om bakken er for bratt.

Jeg kjenner jeg gleder meg til å se hvor knotete Golden Cheetah er. Per nå er jeg definitivt på Donnig-Krugers "peak of mount stupid".

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...