Gå til innhold

Asics Novablast 4


Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestilt meg nye sko til brukt på asfalt og hard grusvei rett og slett fordi jeg synes de andre jeg hadde oppleves litt daue og kjedelige.

Har noe issues med venstre fot som er litt ustabil i ankel og faller litt innover, men løper ganske greit i nøytrale sko, men ikke sko som er direkte ustabile.

Hadde Brooks Caldera 6 som var fantastiske til alt mulig, men er for ustabile i sålen og fikk etterhvert trøbbel, sannsynligvis plantar facit i venstre for.

Var innom fysio og fikk anbefalt sko og støpt såler.

Anbefalte sko var Asics GT-2000 12 og Trabuco 12 til terreng bla så jeg har de 2.

Trabuco 12 trives jeg veldig godt med,men det er jo ikke sko for asfalten. GT-2000 er litt som å løpe i støvler.....

Har bestilt Asics Novablast 4 og håper at de skal være litt mer inspirerende å løpe i samt at de er stabile nok til at venstrefoten holdes i sjakk.

Er det noen som har erfaring med Novablast 4 og kan dele??

Prøver å løpe 1-3 ganger i uka og mellom 5-10km hver gang i tillegg til syklinga.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med den, så antagelig ikke det du spør etter, men jeg opplevde Nike ZoomX Invincible 3 som ganske så stabile, og kanskje verdt et forsøk? Nå liker jeg ha "fleksibilitet" i skoene, så jeg endte opp med å gi disse bort, ikke fordi de ikke var gode, men for meg ble det litt "for stabilt" helt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste testen din (tror jeg) av skoen og det var vel det som fikk meg til å trykke kjøp.

Skal rulleres med 2 andre par så satser på at beina overlever.

Veier 90-91kg så er ikke noen lettbeint løper, men prøver å bli😀

Asics har 90dager fornøyd garantil om man melder seg inn i OneAsics så om det ikke funker så er det bare å retunere de å få penga tilbake.

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg testet sjukt mange sko, men Novablast er den skoen jeg opplever som både myk og lettløpt. Superblast (kommet i versjon 2 nå) tar vel mål av seg om å dra dette enda et steg videre. 

Jeg er også veldig fornøyd med Magicspeed, men det er jo en raskere sko (med plate). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Novablast 4 i TR utgave så den har litt mer såle enn vanlig Novablast 4.

Løper litt på fine grusveier med den og da skader det ikke med litt mer mønster.

Får se på Superblast 2 som neste sko når Novablastene er ferdige

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten aha opplevelse på siste tur i Novablast 4.

Løp en runde som kona pleier å løpe som er 10km+ på asfalt og som jeg testa for ca. 1mnd siden i andre sko(GT2000 TR 12).

Første runde var rett og slett jævlig med bom stopp etter 5-6km og kjørte en kombi av gå/løp deretter og kom meg hjem igjen.

1mnd senere, nye sko samt litt kaldere vær gjorde att opplevelsen var helt annerledes og de 10km gikk unna på 57min og beina var helt greie både rett etter og dag 1 og 2 etter. Forrige gang kunne jeg nesten ikke gå dag 2.

Nå er jeg faktisk motivert til å fortsette med 2-3 jogge/løpeturer iallefall frem til vinteren kommer.

Løping er effektivt og morro når man er inne i stimen😀😀

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...