Gå til innhold

Brede (4E) nøytrale og holdbare joggesko for asfalt og grus?


Anbefalte innlegg

Har noen tips på virkelig brede nøytrale joggesko med holdbar overdel?

Jeg har veldig bred fot og sliter med at jeg slikter hull på sidene av overdelen av sko før såle/demping er utslitt. 

Beste match fra Løpelabben var et par Brooks Ghost i Wide (2f). Dessverre får de ikke tak i extra wide (4E) modellen. Nå ser jeg at Asics har extra wide (4E) i nettbutikken sin, men har noen prøvd dem og er de virkelig bredere enn alternativer man kan finne i butikker i Norge? Jeg har ikke fått sjekket om prisene i Asics sin nettbutikk inkluderer mva. etc. men må nesten tro det når de koster 2200 kr. 

Er det noen som har funnet billigere sko som er skikkelig brede? I dag tenker jeg vel på "billigere" som nærmere 1000 enn 2000 kr.  

Bruksområdet for disse skoene er 5-15 km på asfalt og noe grus. Jeg er tung og stamper nok mer enn jeg løper. Og jeg kommer nok aldri til å trene teknikk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • erikskon endret tittelen til Brede (4E) nøytrale og holdbare joggesko for asfalt og grus?
  • Svar 12
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

En skomaker kan fikse hull på siden av overdelen, da får du sikkert en ekstra sesong ut av skoene dine før de må kastes. Minst.
Jeg har gjort tilsvarende på et par sykkelsko (*) og det ble veldig bra resultat.

(*) før jeg oppdaget Specialized 2FO, som sikkert kommer til å leve lengre enn meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (4 timer siden):

Har noen tips på virkelig brede nøytrale joggesko med holdbar overdel?

Jeg har veldig bred fot og sliter med at jeg slikter hull på sidene av overdelen av sko før såle/demping er utslitt. 

Beste match fra Løpelabben var et par Brooks Ghost i Wide (2f). Dessverre får de ikke tak i extra wide (4E) modellen. Nå ser jeg at Asics har extra wide (4E) i nettbutikken sin, men har noen prøvd dem og er de virkelig bredere enn alternativer man kan finne i butikker i Norge? Jeg har ikke fått sjekket om prisene i Asics sin nettbutikk inkluderer mva. etc. men må nesten tro det når de koster 2200 kr. 

Er det noen som har funnet billigere sko som er skikkelig brede? I dag tenker jeg vel på "billigere" som nærmere 1000 enn 2000 kr.  

Bruksområdet for disse skoene er 5-15 km på asfalt og noe grus. Jeg er tung og stamper nok mer enn jeg løper. Og jeg kommer nok aldri til å trene teknikk 🙂

Har samme problem som deg med brede føtter og fant Topo Atmos (löplabbet) som er sykt brede i fronten. Tror det er første skoen jeg har hatt som faktisk er bred nok, og litt å gå på til og med. Behagelig demping og lette og fine, synes jeg, til asfalt og grus. 

Prisen er over 2k, riktignok. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knuthaug skrev (14 minutter siden):

Har samme problem som deg med brede føtter og fant Topo Atmos (löplabbet) som er sykt brede i fronten.

topo_atmos_green_teal_3_.jpg

Ser ut til å stemme godt 😅

Jeg har lenge vært fan av Altra, men de har faktisk blitt litt mindre brede med årene. Har flere av samme type sko, men forskjellige utgaver, og merker forskjell. Vet at mange har blitt anbefalt Altra når de søker brede sko, men det er viktig å vite at de har flere former, og mellomfoten er ikke så veldig bred selv om tåboksen er relativt bred.

02_Footshape_Landing_Page_Footshape_Diag

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topo skoene så fine ut! På nettsiden har de Atmos i en wide versjon, men den vanlige Atmos ser jo også veldig brei ut. Ser at Atmos selges her og der så da er det nok mulig å finne dem på et ok tilbud.

Vet noen om alle Topo skoene er skikkelig brede? Så at Fjellsport hadde flere interessante terrengsko fra Topo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bestille direkte fra Brooks? Sist gang jeg kjøpte ett par skor der så hva det inklusive frakt og toll i prisen (samme som om du bestiller direkte fra eksempelvis asics) va samme pris som løplabbet… før øvrig e den nye ghost 16 fantastiske allround sko…

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredeste modell fra Inov8? De har en skala fra 1-5. Jeg passer bra i 5. Svært dårlig i 1.

Bruker VJ MAXx nå og det funker også, ikke så brede som jeg hadde ønska meg kanskje men helt ok.

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goride skrev (11 timer siden):

Du kan vel bestille direkte fra Brooks? 

Se der ja, jeg hadde faktisk ikke funnet frem til nettbutikken deres før nå. 

@Goride jeg skjønner at du liker Ghost skoa, har du noen erfaring med hvordan de er på holdbarhet sammenlignet med andre sko? Tenker da både på holdbarhet på overdelen og demping/spent i sålen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe trøbbel med holdbarhet, springer mye og skifter mellom ulike skor (asics/mizuno/hoka/brooks), av disse så er det vel hoka jeg har slitt ut først. Spensten etter ett år i Brooks e fortsatt super (jeg har ghost 15 varianten, på 16 varianten har de skiftet skum så den skal det hva mer spenst i). Varianten jeg ofte kommer tilbake til e Brooks ghost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for Topo-tips! Jeg bestilte meg et par MTN Racer 2 på tilbud, og OMG for en herlig passform! Fargen er grell, og formen på dem er kanskje ikke så flatterende, men sånt blåser jeg i når jeg løper i skogen. Da er god plass til tærne, "snug fit" rundt resten av foten og en solid Vibram-såle viktigere. Et kupp til 899 kr. Den nyere MTN Racer 3 koster over 2.000 💸

Har allerede aktivert radaren for andre Topo-kupp!

image.jpeg.dab372ae81de9167aed013b08addc06a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...