Gå til innhold

Stomperudrittet 2023


eOpseth

Anbefalte innlegg

Super jobb av @Bikeman og resten av gjengen til arrangør. Lite trening i sommer grunnet knetrøbbel gjør at formen er laber (men heldigvis på oppadgående igjen:-) ) Løypa er enda bedre enn tidligere så det ble en bra dag til tross for blytunge forhold. Syklet med Severe, som plutselig ramlet inn i går  ettermiddag, noe som var et veldig bra valg i dag. 

  • Like 1

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazelle.bein skrev (På 19.8.2023 den 19.23):

Løypa er vel aldri helt tørr, eller? 


Løypa slik den er lagt opp nå kan være tørr siden det dalsøkket i starten er tatt vekk. Men regnværet fredag kveld bidro ikke direkte positivt og betød antagelig en god del. 

 

 

gazelle.bein skrev (På 19.8.2023 den 19.25):

Kjørte forresten Aspen 2.4 bak, og gamle Forekaster i 2.35 foran. 20/18.5 PSI på 70kg. Turte ikke noe lavere bak,

Jeg er noen kg lettere enn deg og kjører gjerne ned på 15 PSI i denne løypa, tørt eller ikke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eOpseth skrev (55 minutter siden):


Løypa slik den er lagt opp nå kan være tørr siden det dalsøkket i starten er tatt vekk. Men regnværet fredag kveld bidro ikke direkte positivt og betød antagelig en god del. 

 

 

Jeg er noen kg lettere enn deg og kjører gjerne ned på 15 PSI i denne løypa, tørt eller ikke. 

15 psi? 2.4 og 30id? Jøss, vet det er fryktelig store unøyaktigheter på de billige trykkmålerne vi bruker da jeg enten må legge på eller trekke fra på begge mine som jeg har sjekket mot cofrac kalibrert referanseinstrument. De tre gulvpumpene er enda verre. Men, hvis det er reell 15 så er jeg imponert. Jeg klarer ikke å kjøre smidig nok i hvert fall. 😅 17 med innlegg er vel laveste jeg har kjørt bak. Men det satt uansett veldig bra med steinharde dekk. Hadde ikke fryktelig mange glipper på baken, og tida ble bra. 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AtleR skrev (På 19.8.2023 den 21.58):

Super jobb av @Bikeman og resten av gjengen til arrangør. Lite trening i sommer grunnet knetrøbbel gjør at formen er laber (men heldigvis på oppadgående igjen:-) ) Løypa er enda bedre enn tidligere så det ble en bra dag til tross for blytunge forhold. Syklet med Severe, som plutselig ramlet inn i går  ettermiddag, noe som var et veldig bra valg i dag. 

Severe både foran og bak? Må finne en erstatter når forekasterne blir utslitt. Den nye modellen er ikke helt det samme ser det ut som, og ryktes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazelle.bein skrev (9 timer siden):

15 psi? 2.4 og 30id? Jøss, vet det er fryktelig store unøyaktigheter på de billige trykkmålerne vi bruker da jeg enten må legge på eller trekke fra på begge mine som jeg har sjekket mot cofrac kalibrert referanseinstrument. De tre gulvpumpene er enda verre. Men, hvis det er reell 15 så er jeg imponert. Jeg klarer ikke å kjøre smidig nok i hvert fall. 😅 17 med innlegg er vel laveste jeg har kjørt bak. Men det satt uansett veldig bra med steinharde dekk. Hadde ikke fryktelig mange glipper på baken, og tida ble bra. 🙌


Jeg ettersjekker med en sånn elektronisk måler i hvert fall som virker konsistent og riktig, men har nok litt smalere felg, i25 eller muligens i27, huske rikke helt. 

Og med noen kg lettere så er det spesifikt 65, betyr litt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazelle.bein skrev (13 timer siden):

Severe både foran og bak? Må finne en erstatter når forekasterne blir utslitt. Den nye modellen er ikke helt det samme ser det ut som, og ryktes det.

Jepp. Severe foran og bak. Uvant med såpass lite volum, men det gir jo absolutt mening på et dekk som dette.

Nye og gamle Forekaster her helt forskjellig så de deler bare navn. Har et hjulsett med Rekon bak og Nye Forekaster med MaxxTerra foran, begge i 2.6. Supert til stibruk  🙂

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eOpseth skrev (6 timer siden):


Jeg ettersjekker med en sånn elektronisk måler i hvert fall som virker konsistent og riktig, men har nok litt smalere felg, i25 eller muligens i27, huske rikke helt. 

Og med noen kg lettere så er det spesifikt 65, betyr litt det også.

Ja, det er sant, 5 kg har litt å si. De målerne er etter min erfaring og testing på laben på jobb (har testet for en kompis også) som regel "ganske" innafor, men kanskje din leser litt lavt (ikke at det har noe å si hva den leser, det viktige er jo at man finner et trykk som fungerer, og kan replikere det). i30 tåler jo litt lavere trykk enn i25 eller i27, siden volumet blir større. Men, jeg er ikke den mest finslepne teknikeren akkurat, så en smidig kar på 70 kan helt sikkert komme unna med lavere trykk enn meg på samme oppsett. Er langt fra super aggressiv i kjørestilen, men kan fort finne på å slå borti steiner jeg helst skulle unngått. Lener meg på O2 opptaket, ikke finessen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AtleR skrev (1 time siden):

Jepp. Severe foran og bak. Uvant med såpass lite volum, men det gir jo absolutt mening på et dekk som dette.

Nye og gamle Forekaster her helt forskjellig så de deler bare navn. Har et hjulsett med Rekon bak og Nye Forekaster med MaxxTerra foran, begge i 2.6. Supert til stibruk  🙂

Ok nice, det skal jo være erstatteren til Forekaster som vått/gjørmete XC dekk. Er veldig fan av gummiblandingene til Maxxis, og vil helst holde meg der. Sett at de bare kommer i 2.25. Lurer på hvordan de blir seende ut på en 30mm id felg. Er det tilfeldigvis det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazelle.bein skrev (47 minutter siden):

Ok nice, det skal jo være erstatteren til Forekaster som vått/gjørmete XC dekk. Er veldig fan av gummiblandingene til Maxxis, og vil helst holde meg der. Sett at de bare kommer i 2.25. Lurer på hvordan de blir seende ut på en 30mm id felg. Er det tilfeldigvis det du har?

Ja, de sitter her på Nextie felger med 30mm innvendig. Fungerte finfint det.
Dette blir nok rene gjørmedekk for min del så de tas av og lagres et egnet sted til neste gang jeg forviller meg ut i gjørma:) 

Endret av AtleR
  • Thanks 1

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...