Gå til innhold

Vinterdekk til sykkel - pigg eller piggfri?


Anbefalte innlegg

@Olechr - jada, joda, men jeg velger å heie på spreke norske initiativer som dette.

Sist sett på Eurobike 2024: ReTyre Unveils ‘World’s First Carbon-Neutral Tire’ with Unique Construction.

Modulærdekkene var en suksess. Retyre forlot dem for å satse større, med nasjonal produksjon for et internasjonalt marked. Vi er ikke særlig flinke til å snakke opp slikt her i landet. Gjenstår å se om ambisjonene kan virkeliggjøres.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (4 timer siden):

@Olechr - jada, joda, men jeg velger å heie på spreke norske initiativer som dette.

Sist sett på Eurobike 2024: ReTyre Unveils ‘World’s First Carbon-Neutral Tire’ with Unique Construction.

Modulærdekkene var en suksess. Retyre forlot dem for å satse større, med nasjonal produksjon for et internasjonalt marked. Vi er ikke særlig flinke til å snakke opp slikt her i landet. Gjenstår å se om ambisjonene kan virkeliggjøres.

For all del er det kjempe kult. Håper det lykkes. Blir spennende å se hva prisen blir og hvordan de er å sykle på. I det markedet de ser for seg å levere til så er pris ganske viktig. Og er det som de fleste andre steder så er det veldig viktig med bærekraft bare det ikke koster MEG noe mer. 🙂 

Har mye mer trua på det de gjør nå enn det de gjorde før.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
LarsB skrev (På 4.10.2024 den 12.27):

Er det noen som vet om Oslo kommune sponser piggdekk i år?
Jeg trenger noe pendlegreier på pendlesykkel så jeg kan ta ultrasupeduperdekkene på fulldemperen og kjøre den ut av saltsonen med bil 🙂

 


LarsB

Ja, samme opplegg som i fjor. Gratis dekkskift med mulighet for å kjøpe piggdekk med 50 % rabatt. Hvor mye besparelsen er målt opp mot piggdekk på tilbud er jeg litt usikker på. Og ingenting under 42mm-bredde i fjor, tilbudet er ikke rettet mot brukergrupper som ikke har plass til traktordekk. 

https://facebook.com/events/s/gratis-dekkskift/972942124862879/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to sett hjul. Med og uten pigg. Bytter til pigg når det er behov. Piggene blir slitt på bar vei, slik at de blir dårligere når man virkelig trenger dem. Bruk av piggdekk hele året fraråder jeg sterkt. Gir dårlig sykkel opplevelse samt at man ødelegger piggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...