Gå til innhold

Retyre piggdekk med glidelås


Anbefalte innlegg

Naboen prøvde de, virket som de fungerte helt fint på elsykkelen hans. Litt klabb å ta de av og på og så veier de en god del. Landevei hadde vel en test av de for noen år siden, så har det vel kommet en ny utgave av de etter den testen. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (11 timer siden):

Noen som har prøvd Retyre piggdekk? Ser de har et dekk som går utpå eksisterende dekk med glidelås. 🙂

Heihei,


Har noen vintre på disse på elsykkel. Til vanlig sykkelpendling hadde jeg nok ikke vurdert dem, annet enn om jeg bodde i flate strøk og ikke sykla fort.

Men, de funker godt nok, og er helt nydelig på vår/høst når det kan være frost om morran og bart på ettermiddagen.
Glidelåsen er rimelig enkelt å dra av og på, stort sett tok det meg under 2 minutter å montere/demontere.

Men, sist par holdt to sesonger så begynte glidelåsen å gi seg. Det er mye krefter. Samtidig har den 90kg rytter, sykkelveske med pc samt 25kg elsykkel å holde styr på, 20km daglig, inkl en lengre nedoverbakke.

Nå har jeg droppa dem(før jul i fjor) og kjører Soumi Routa som føles som et bedre dekk, rett og slett.

Til sykling av mer aktiv type, trening, der vil bevegelsen mellom ytterdekk og basedekk som jeg opplevde være så stor at det ødelegger for følelsen og tryggheten når man sykler/kontrollerer sykkel.
På en tung elsykkel var aldri dette noe problem.

Så ja, de gjør en jobb, uten tvil og jeg anbefaler dem sterkt til enkelte, men det handler mye om hva og hvordan du sykler.

  • Like 1
  • Thanks 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hansjürg skrev (1 time siden):

Yes, men det handler om bruksmønster og hvem bruker er.

Det er ikke noe performance/treningsverktøy, men funker flott til pendling/transport med motor, sikkert uten motor om du ikke skal sykle spesielt fort. Og for de som sliter med å skifte dekk.

  • Like 2

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...