Gå til innhold

Ny Surly Moolander


Anbefalte innlegg

Endelig en nyhet for fat-bike entusiastene. image.jpeg.7dd0740e23267550081b277da26d997c.jpeg

Surly Moonlander

24"x6.2" dekk bør gi god flyt når underlaget blir løst. Pinion girkasse hindrer snøen å sette seg i giret.

Burde kanskje ramma ha en split for reim for ytterligere robusthet. High offset-spider ser også ut til å kunne bli en svakhet da man får et større moment i akselen på girkassa.

Med vekt på godt over 20 kg, er det nok bare under helt spesielle forhold man vil ha fordel av denne. 

Må jo være noe for de som har hytte på fjellet.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da skrever du ganske bra når du sykler.... men det går vel. Jeg har selv en 5" fatbike med pinion, og da skråtilte produsenten bakhjulet for å få plass til reima. Merker ikke noe til det, det er snakk om toppen en cm, om det en gang. Så er jeg interessert i å se hvordan man har løst dette, også på baknavet. Marginene på min sykkel er veldig små.

Jeg tipper man ikke skal vinne birken, og folk er alt for opphengt i vekt på sykler. Dette har helt klart en funksjon, og funksjonen er mindre rullemotstand, som har langt mer betydning i vekt. Jeg hadde gjerne gått opp to eller fire omkretstommer på felgen fra det de har gjort, og tatt heller tatt vektpenaltien. Angrepsvinkelen er viktig på løst underlag. Selv sommersykkelen min er på 18,5kg. Joda, det er folk som sykler forbi meg, spesielt i oppoverbakkene, men hva gjør det? Likevel gøy og knuse folk på flata, der de har minimert vekta totalt. Jeg får uansett den beste (meste) treningen i forhold til antall km.

Jeg mener også fatbike har en svakhet i forhjulet. Det glir for lett ut, og jeg hadde sett at man i stedet hadde to forhjul, da slipper man dette.... 

Hvorfor kjører man kjede med pinion? Fremstår som håpløst.

Novatec er forøvrig katastrofalt dårlige greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...