Gå til innhold

Hva er hipt, kult OG bra innen skrivere i 2024?


Anbefalte innlegg


Jeg lever med at denne tegneserien er en nokså nøyaktig beskrivelse av tingenes tilstand. Men det er ikke til å komme unna, noen ganger må man ha ting på papir, gjerne i litt ålreit kvalitet. Hva er dagens beste løsning dersom man skal ha noe som skriver ut på A4-format, fortrinnsvis med lave driftskostnader.

Pt har jeg en Brother blekkskriver som 110% lever opp til tegneserien under, og jeg er ikke videre gira på å fortsette å bruke penger på blekk til noe som stadig får hikke og mener den er enten tom eller ikke tilkoblet nettverk, og når den først er full av blekk og tilkoblet, så er det nokså sikkert at du ikke trenger den.

Screenshot2024-09-09134554.png.ffd6640ef40c11aa15984801cd86c0fc.png

  • Haha 3

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HP Smart Tank 510 kjøpt etter anbefaling på forumet (det gamle) 
Den virker i store trekk som den skal. Primæroppgaven er å printe Vekeplan for Ungdomsskulen til Mina. Noen ganger trenger den også håndspålegging. Men jeg er fortsatt facinert av å skrive ut pdf trådløst fra telefonen så jeg ligger litt etter der. Bilder fra iPhone på 10*15 fotopapir blir også forbausende fine. 

Foreløpig har den ikke gått tom eller lagd heng som tar mer enn ett-to minutter å finne ut av. Så skiver-rage er heldigvis tilbakelagt. 510 er sikker utgammel nå, men den har vel neppe blitt verre siden den gangen. 

 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke brother laserprinter som er tingen? Jeg har kikket litt rundt med lignende utgangspunkt og da virker det som internett mener det er veien å gå. Uten at jeg har klart å få ut fingen enda og fortsatt misbruker printerprivilegiene på jobb.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg laser-fargeskriver for ca 5 år siden fordi jeg var drittlei av inntørkede blekkskrivere som hadde nok blekk til å skrive ut 10 ark.

Den har fungert utmerket, utenom at den av og til måtte kobles på nytt (pga ny IP-adresse?).

Jeg er ikke oppdatert på printermarkedet nå, men vil si at toner-laser-farge-printer er utrolig digg siden det ikke er noe som tørker inn. Bare virker, er rask, og billig i bruk. 

Noen laser-printere kommer med "test-tonere", som du må skifte ganske kjapt. Det kan fort koste mye penger. Denne printeren skal visstnok kunne printe 5000 ark uten å skifte, men gjerne derfor prisen er såpass høy: HP LaserJet Tank 2604sdw AIO printer - Elkjøp (elkjop.no)

Kjenner for øvrig ikke til modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jo relevant artikkel som svar på spørsmålet, jeg kjøpte den billigste laserprinteren jeg fant (også en Brother) som trykker litt for svakt/grått til at jeg får godfølelsen, men ikke så dårlig at det er ubrukelig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Brother går i sparemodus på blekket - jeg må mer eller mindre alltid velge høyeste kvalitet på ALLE utskrifter for å få noe som er lesbart.

Og den går nesten alltid offline, må rebootes og da kanskje den kobler til. Den har scanner-funksjon, og det glemte jeg i grunn å nevne over som en ganske nyttig funksjon de få gangene man får papirer som må signeres fysisk.

 

Sitat

 

and generally be a printer instead of the physical instantiation of a business model.

Hehe.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for en Epson XP-5155 std skriver for et par år siden. Fikk meg ikke til å legge ut pengene for en laser med farge. Var lei alt av blekk fra HP og Canon da etter årevis med bare vas sli som i den tegneserien. Håpet var at Epson skulle være bedre enn HP og Canon. Var strålende fornøyd helt frem til i våres. Nå er blekkpatronene tomme på kort tid…. Mistenker at det er feilavlesing av automatikken i skriveren siden vi skriver ut nesten ingenting. Så blir nok farge laser neste gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...