Gå til innhold

Specialized Tarmac SL8


Anbefalte innlegg

Sykkelist1 skrev (9 minutter siden):

Hva er det som gjelder av typer her?

Jeg har handla herfra: https://www.aliexpress.com/item/1005005136075210.html

Kjørte på 36g i fjor, skal teste 19g i år.

Sykkelist1 skrev (10 minutter siden):

Leste lenge utelukkende positivt om RideNow, men da jeg sjekket den lange tråden på WW sist var det ymse tilbakemeldinger.

Det mange som mener mye og anekdotisk om mangt på WW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngarS skrev (14 minutter siden):

Kjørte på 36g i fjor, skal teste 19g i år.

Er det med blank ventil?

IngarS skrev (15 minutter siden):

Det mange som mener mye og anekdotisk om mangt på WW. 

Enig i det, men når folk som kjøper 4 slanger sier at 2 av dem har ventiler som lekker så er det litt urovekkende.

 

Merker at jeg er mentalt skeptisk etter å ha kastet meg på første bølge med Tubolight, som ikke bare var svindyrt, men kvaliteten var ekstremt dårlig. Dette er jo riktignok noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelist1 skrev (43 minutter siden):

Er det med blank ventil?

Ja.

Sykkelist1 skrev (44 minutter siden):

...når folk som kjøper 4 slanger sier at 2 av dem har ventiler som lekker så er det litt urovekkende.

Det er det. Jeg kan ikke si noe eller gi noen anbefalinger utover å si at mine erfaringer med 36g-utgaven er gode. Når det gjelder ventiler som lekker, så er det viktig at man skrur til skruen i ventilen godt. Har opplevd at den ikke "spretter" helt ut igjen av seg selv etter at man har pumpa opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har lekker lite. Bruker 36 g utgaven da jeg syns den kjentes litt mer solid ut enn 28 g.

Vurderer å ha en egen tråd for oss som kjører med dekk og slange (tpu) og er strålende fornøyd. Hittil i år har jeg gjort unna 10 dager i Calpe og nå 10 dager på Mallorca (blir her 40 dager til så kan jo lage statistikk for hvor ofte jeg punkerer). Null punkteringer så langt, ingen problemer med guffe som må etterfylles etter flyturen, ingen guffe som må vaskes av karbonfelg, ingen guffe som må vaskes av ramma etter punkteringer og ingen guffe som ødelegger klær ved popoff- og ikke minst -ikke kjørt av noen dekk. Med asfaltsykling er komforten utmerket på mine 28" Conti dekk og etter daglige turer på i snitt 5 timer er det ikke vondt hverken her eller der som følge av dekk/slange (tpu). Ca 6 bar eller 90 psi.

Jeg kjøper herfra: 

https://www.aliexpress.com/item/1005005120740960.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1802ru58Bw

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte også på Pirelli sin variant stort sett hele sesongen i fjor, ingen punkteringer med GP5000 dekk. Har flyttet de over på ny sykkel for året også, men blir nok å bestille fra RideNow å ha som backup, blir i mine øyne litt i overkant å kjøpe Pirellii til 299,- når man kan få 4 fra RideNow til ca. samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelist1 skrev (På 19.3.2024 den 12.52):

(...)Merker at jeg er mentalt skeptisk etter å ha kastet meg på første bølge med Tubolight, som ikke bare var svindyrt, (...)

Tubolight er blå dekkinnlegg. Tubolito er orange slanger. 
Lett å ta feil. 🙂
(Og jeg lurer på om de uvenner på grunn av dette)


LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan de er nå, men Tubolito hadde dårlig kvalitet på ventil og overgang ventil/slange da de kom. Jeg stilte min lit til mer kjente merker som Pirelli og Schwalbe, foreløpig med hell.

Endret av Gruskverner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (29 minutter siden):

Vet ikke hvordan de er nå, men Tubolito hadde dårlig kvalitet på ventil og overgang ventil/slange da de kom. Jeg stilte min lit til mer kjente merker som Pirelli og Schwalbe, foreløpig med hell.

Har samme erfaring med Turbolito. Har kostet med taxi hjem en gang. Blir også andre merker på meg fremover, om ikke det blir tubeless på den nye landeveissykkelen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...