Gå til innhold

Specialized Tarmac SL8


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Jeg endte opp med å bestille SW i str 58 magenta i september. Estimert leveringsdato fra Spesh er April. Min LBS sier at de få rammene de har mottatt har kommet 1-2 måneder før opprinnelig estimat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (På 27.11.2023 den 20.26):

Sørensen sykler kjører noen rimelig greie rabatter, 25%, på Tarmac SL7 og SL8 for tida.
https://sorensensykler.no/?s=tarmac

Et lite utvalg: SL7 Comp 105 til 46 499 kr, SL8 Expert til 61 499 kr og SL8 Pro til 84 749.

SL7 og SL8 Expert har nå Sram Rival AXS med wattmåler (tidligere i år ble de levert med Ultegra Di2 R8100).

Ser de har oppdatert prisene. 112 999 for en Ultegra-sykkel.. Det er koko. 

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare mer og mer happy med min Ultegra SL7 kjøpt i 2023 til ca 60k - selv med Rapide C38 og uten Roval Rapide Handlebar. Kan oppgradere både hjulsett og styret og ha penger igjen til en ferietur. 🙂 

Endret av Maggan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngarS skrev (1 time siden):

Jeg endte opp med å bestille SW i str 58 magenta i september. Estimert leveringsdato fra Spesh er April. Min LBS sier at de få rammene de har mottatt har kommet 1-2 måneder før opprinnelig estimat.

Nøyaktig samme ramme og str jeg hadde bestilt. Var estimert til desember/januar. Så ble det plutselig juli over natta nå denne uka. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (1 time siden):

Klarer ikke helt å se hvorfor denne skal være så himla mye dyrere enn Canyon CF SLX 8... Det er søren meg 40k forskjell.

Spesielt siden man ikke får det nye integrerte stem/styret på Pro-versjonen, som stod for mesteparten av aeroforbedringen folk er så opptatte av 😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoje skrev (37 minutter siden):

Nei, ikke mulig med Roval cockpit´n. Fordel Canyon der.

En av hovedårsakene til at jeg avbestilte Canyon var at det ikke er mulig å endre stemlengde om den som er spec'et ikke passer. Nei, såklart kan man ikke bytte stem på integrert cockpit, sier du. Men de nekter også å selge deg alternativ cockpit, selv om du vil kjøpe en ny i tillegg med lengre/kortere stem. Så hvis du ikke passer på oppgitt geometri, så er du uønsket som kunde hos dem.

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte også ramme i august, planlagt levering november, da jeg purret tidlig januar var levering utsatt til juli.

Hørt om andre som har fått utsatt levering til november 2024, Specialiazed har åpenbart tatt imot alt for mange bestillinger. Tross den diskuterte prisen står idiotene i kø 😂

Endte opp med å bytte farge, ramme kom til butikk forrige uke.

Det er selvfølgelig styr å bytte integrert cockpit, men man har iaf muligheten, hos Canyon er man utrolig nok låst til en stemlengde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (14 timer siden):

Klarer ikke helt å se hvorfor denne skal være så himla mye dyrere enn Canyon CF SLX 8... Det er søren meg 40k forskjell.

Fordi de kan ta den prisen og fordi det er 2 forskjellige måter å drive butikk på, men selv om man sammenligner med merker som selger på samme måte som Specialized så er den dyr. Sammenligner man med Merida (som eier deler av Specialized) så er det altså 55000 forskjell. Man kan da kjøpe Recto og Scultura for 121000,- Altså 8000 mer enn 1 SL 8 med Ultegra. 😛 Det er sykt.

 

For all del SL8 er sikkert en knall sykkel og har man råd så skjønner jeg jo hvorfor man kjøper den (så sant man ikke er veldig på aero)

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (2 timer siden):

Fordi de kan ta den prisen og fordi det er 2 forskjellige måter å drive butikk på, men selv om man sammenligner med merker som selger på samme måte som Specialized så er den dyr. Sammenligner man med Merida (som eier deler av Specialized) så er det altså 55000 forskjell. Man kan da kjøpe Recto og Scultura for 121000,- Altså 8000 mer enn 1 SL 8 med Ultegra. 😛 Det er sykt.

 

For all del SL8 er sikkert en knall sykkel og har man råd så skjønner jeg jo hvorfor man kjøper den (så sant man ikke er veldig på aero)

Ja...

Jeg står jo selv mellom Merida og Canyon, og innerst inne vet jeg vel at Merida'n gir mest for pengene...

Jeg synes det er craft det enkelte merker kan ta slike priser, samtidig så har jeg en viss forståelse for de som likevel kjøper. Følelser trumfer ganske høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (1 time siden):

Ja...

Jeg står jo selv mellom Merida og Canyon, og innerst inne vet jeg vel at Merida'n gir mest for pengene...

Jeg synes det er craft det enkelte merker kan ta slike priser, samtidig så har jeg en viss forståelse for de som likevel kjøper. Følelser trumfer ganske høyt. 

Altså dette er jo en lekker sykkel

image.png.df8b106f349d693d2c8a901239ff1fdf.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...