Gå til innhold

Hente ut data fra gamle harddisker


Gubben

Anbefalte innlegg

Jeg har ett par gamle defekte bærbare PCer og noen harddisker som jeg tenkte å sjekke ut før jeg kastet dem. Dette er gamle greier....mulig det er noen gamle bilder på dem som jeg kunne tenke meg å bla gjennom 🙂

Når jeg kobler opp HD'ene så starter de opp og så får jeg opp feilmeldinger om at noe er gæærnt. Er det operativ systemene som ikke klarer å kommunisere eller er de gamle HDene bare skrot ?
Finnes det noen programmer som jeg eventuelt kan bruke til dette formålet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det er mange mulige fikser for dette, men krever litt plunder. Hvis ikke diskene er alt for gamle kan du kjøpe et eksternt kabinett og sette den gamle disken inn i det. Da må antageligvis inn og leke med diverse innstillinger på disken for å få tilgang. Det enkleste er å ta med diskene til Elkjøp eller andre elektrofirma og be dem hente ut innholdet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med hell brukt Active File Recovery til å gjenopprette data fra gammel kræsjet HD som hadde ligget i skuffen noen år.

Har også berget data fra SD kort fra kamera.

Det er betal lisens, men når det funker er det jo verd det. Har kjøpt lisens i et par omganger med noen års mellomrom. 

Så vidt jeg husker er det gratis å prøve ut: man kan skanne og prøve gjenoppretting av et lite utvalg filer. Så kan man kjøpe lisens om det viser seg å fungere.

https://www.lsoft.net/file-recovery/

Jeg antar at du har mulighet for å koble diskene til en fungerende maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...