York Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Har en gammel DBS Monostay som jeg lurer på å overhale og bygge om til vinterpendlesykkel. Tror det er 590 mm (26 toms) hjul. Mener det er 21 gir (3x7?). Ikke verdens stiveste ramme? Hadde vært morsomt med beltedrift og navgir. Eller kanskje elmotor og bare ett gir 😛 Ny gaffel med skivebremser fremme? (Men sikkert dyyrt med deler, trolig mer lønnsomt å bare kjøpe ny sykkel ☺️) Gireopplevelsen nå er noe av det verste jeg har vært borti, sykkelen trenger i det minste å bytte vaier og strømper. Forslag til oppgraderinger på budsjett? (Bilde lånt fra internett av lignende sykkel) Siter - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september alt av wire bør byttes, bremseklosser, muligens styrelager - og så dekk. så kunne det sikkert vært morrro og lakka om ramma også 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DesmoSkier Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Hva er tykkelsen på bremsebane på hjulene? Det er vel det som bestemmer levetiden på en slik sykkel, spesielt om den brukes som vinterpendler. Siter Helge https://www.strava.com/athletes/1635481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eldo472 Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Kona har en lignende Kilimanjaro, modellen over. Den er ikke mye brukt, men girvaier og bremser var ikke gode. Jeg kjøpte for noen hundre-lapper V-bremse-sett, gir hendler og vaier sett på Biltema eller Thansen, og den ble god som ny. Legg til kjede og krans hvis nødvendig. Legg også til et par dekk som du ikke kjøper på Biltema. Felgene er forøvrig av den brede typen med tykt gods og holder lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
York Skrevet 7. september Forfatter Del Skrevet 7. september Har lurt på å lakkere eller holde finishen original. Et alternativ kan være å bruke lakk som kan fjernes med bensin, sånn at det er mulig å gå tilbake 🙂 Første pri må bli nye dekk (piggdekk?). Litt fysen på å oppgradere bremser og drivverk. Må kanskje bytte gaffel for å oppgradere bremsene? Sykkelen føles myk å sykle på. Det har kanskje med at jeg er vant med landeveissykkel, men terrengsykler har vel også gått litt videre på 30 år 😛 Leker med tanken på å få tak i en donorsykkel med navgir Kranken er one piece. Siter - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gubben Skrevet 7. september Del Skrevet 7. september Du kan jo plukkesykkelen helt ned og rengjøre den grundig for så å legge litt jobb i å polere ramma. Bruk keramisk lakkforsegler og en god voks så kan den bli superfin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
York Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Her er sykkelen La den ut på Bike Index for de som vil lese mer om den 😀 https://bikeindex.org/bikes/2700808/ Målte utsiden av krankhuset til 50 mm. Kanskje det er plass til T47-lager inni? Får åpne opp og se ved en anledning.. 1 Siter - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.