Gå til innhold

Birken 2025


Anbefalte innlegg

Early Bird påmelding er nå åpnet med überfantastisk prisavslag for de som planlegger ett år frem i tid. Her er det bare å hive seg rundt.

Så er det bare å planlegge innkjøp av ny sykkel, nytt utstyr, personlig trener, treningsleir i Spanien ved påsketider for nok en gang å drømme om en sluttid man ikke er i nærheten av.

  • Like 2
  • Haha 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som skal sykle fort neste år og vil se hvordan de ligger an formmessig er jeg på Playa de Palma i to uker fra 12 april. Da kan det testes watt og tider opp Coll de Soller, Cura, Sant Salvador, Coll de Femenia, Coll de Sa Creuta og om noen gidder Sa Calobra. Bare å bestille og henge seg på. Obs: kun to uker der til våren, men blir en del andre opplegg/ turer. 
Forberedelsene starter over helga, og oppkjøringen med første tur utenlands blir Alcudia 8-18 oktober. Bare å bestille og henge seg på. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forventet en litt lavere pris så tidlig, spesielt når det annonseres med “early bird”-tilbud. Synes birken priser seg litt høyt, men alt koster og er et stort ritt med mange folk i sving så totalen man får kan vel forsvares.
Jeg hadde egentlig ingen planer om å sykle Birken i år, og for å være ærlig, hadde jeg i over ett år trodd at den kolliderte med en konfirmasjon i huset. Det var ikke før slutten av juli at jeg oppdaget at Birken var helgen etter konfirmasjonen. 1814-rittet ga mersmak på flere gravel-ritt, men med fulle helger orket jeg ikke å planlegge for en hel lørdag borte. Så det var først torsdag kveld 2 dager før Birken, rundt klokken 21, at jeg hoppet på et startnummer på finn.no, til en totalpris inkl omreg på 695,-
Har et lite ønske om trippelen for første gang i 2025, men da må jeg sykle på terrengsykkel og ikke gravel, så jeg får se om det  eksisterer noen mtb i sykkelparken neste sommer til formålet, eller sykle gravel som er det ønsker mest per nå. 
Uansett, "booker" birken i familie kalenderen nå før den blir reservert til en håndballcup av noen andre 😆
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å melde meg på med dette tilbudet, men jeg syns egentlig Birken er blitt vel dyrt. Hva syns dere burde vært en passende pris for early bird? 
Koster transport, transport av bagasje og slike ting penger? Har aldri benyttet meg av det da jeg bor i Elverum. 
Kanskje lavere påmelding, men ta litt betalt for servicetilbud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor mye påmeldingen egentlig bremser deltagerantallet. For min del bremser det at jeg melder meg på tidlig. Jeg venter heller til siste liten når jeg mer eller mindre vet jeg skal være med. Totalpakka derimot er såpass mye at jeg virkelig skal ha lyst for å gidde. 
 

Tror påmeldingen har mer å si for mindre ritt som folk tar som trening og ikke nødvendigvis er noe hovedmål

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (3 timer siden):

Jeg kommer til å melde meg på med dette tilbudet, men jeg syns egentlig Birken er blitt vel dyrt. Hva syns dere burde vært en passende pris for early bird? 
Koster transport, transport av bagasje og slike ting penger? Har aldri benyttet meg av det da jeg bor i Elverum. 
Kanskje lavere påmelding, men ta litt betalt for servicetilbud? 

Hvis vi ser bort fra alle unødvendige ting jeg kjøper i forkant av Birken så er mine kostnader omtrent som dette:

Transport med bil: 1500,-
Boller på Espa:        250,-
Hotell                      1250,-
Parkering hotell       100,-
Øl og pizza               500,-
"Diett" sjåfør LH       200,-
Burger hjemvei         500,-
Pakke med bilder      350,- ?
Trykk av bilde            250,- ?
Ramme til bilde          250,- ?
Bompenger                300,-
Parkering Birken          90,-

I år kjøpte jeg nye dekk og slanger til 1300-1400,-

Så er det sikkert mye jeg har glemt

Startavgiften blir bare en liten fis i den store sammenhengen

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (57 minutter siden):

Hvis vi ser bort fra alle unødvendige ting jeg kjøper i forkant av Birken så er mine kostnader omtrent som dette:

Transport med bil: 1500,-
Boller på Espa:        250,-
Hotell                      1250,-
Parkering hotell       100,-
Øl og pizza               500,-
"Diett" sjåfør LH       200,-
Burger hjemvei         500,-
Pakke med bilder      350,- ?
Trykk av bilde            250,- ?
Ramme til bilde          250,- ?
Bompenger                300,-
Parkering Birken          90,-

I år kjøpte jeg nye dekk og slanger til 1300-1400,-

Så er det sikkert mye jeg har glemt

Startavgiften blir bare en liten fis i den store sammenhengen

Jeg ser den. Nå vet jeg ikke hva slags andre ritt du/dere stiller på ila. sesongen, men ville dere ha brukt samme kostnader på et annet ritt? Ta for eksempel trysilknut-rittet. Samme området (roughly), omtrent samme lengde, stort sett samme underlag (mere teknisk stipartier og en klatring som er «verre») og i tillegg start/mål samme sted. Er også mye billigere. Er det fordi det er «Birken», pre-post race, løypa etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (46 minutter siden):

Jeg ser den. Nå vet jeg ikke hva slags andre ritt du/dere stiller på ila. sesongen, men ville dere ha brukt samme kostnader på et annet ritt? Ta for eksempel trysilknut-rittet. Samme området (roughly), omtrent samme lengde, stort sett samme underlag (mere teknisk stipartier og en klatring som er «verre») og i tillegg start/mål samme sted. Er også mye billigere. Er det fordi det er «Birken», pre-post race, løypa etc?

Jeg hadde omtrent samme kostnader ved offroad vallers, men da dro jeg alene og dietten ble noe lavere.
Ofte blir det reisingen som koster og jeg ser på dette som ferietur, blir litt lettere og forsvare kostnadene da.

Det er ett "lokalt" landeveisritt og to "lokale" terrengritt, for andre ritt blir det fort vekk ett par timers reisevei

For meg så er ikke startavgiften den tyngste utgiften og er lite og grine over. Mitt inntrykk er at klubbene forvalter pengene de får inn fra ritt på en fornuftig måte og da er den biten grei for min del

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at Birken burde hatt en bedre early bird, for å se om de får enda flere påmeldinger tidlig. Feks 895,- i 1 uke som et super-early bird, deretter 1195,- ut september. 
 

Ang kostnader på ritt er nok dette individuelt hva folk velger og vil bruke på totalen. For min del tenker jeg 1-2 ritt som gir litt mer, og evt koster litt mer ila sesongen. For meg som (ikke er fra men) bor ved Mjøsa blir ikke Birken den dyreste(med unntak av påmeldingen). Da har man TransØsterdalen, Offroad Valdres, Offroad Finnmark(som igjen prismessig og hva konseptet er står i særklasse), Cyklevasan og Grenserittet som blir litt mer enn "kun ett ritt". Jeg kan tenke meg både OFFV og TØ igjen, men de kommer litt tett om familiekabalen skal gå opp, så må velge en. Da blir dette en helg som er mer enn kun syklinga, som nevnt over, en helgeferie.
Utover det er det ritt med en pris mellom 300 og 600 som er aktuelle. De bør helst ikke koste mer enn 500 imo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (7 timer siden):

Hvis vi ser bort fra alle unødvendige ting jeg kjøper i forkant av Birken så er mine kostnader omtrent som dette:

Transport med bil: 1500,-
Boller på Espa:        250,-
Hotell                      1250,-
Parkering hotell       100,-
Øl og pizza               500,-
"Diett" sjåfør LH       200,-
Burger hjemvei         500,-
Pakke med bilder      350,- ?
Trykk av bilde            250,- ?
Ramme til bilde          250,- ?
Bompenger                300,-
Parkering Birken          90,-

I år kjøpte jeg nye dekk og slanger til 1300-1400,-

Så er det sikkert mye jeg har glemt

Startavgiften blir bare en liten fis i den store sammenhengen

Hvor mye bolle og burger spise du?? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (På 7.9.2024 den 15.19):

Hvis vi ser bort fra alle unødvendige ting jeg kjøper i forkant av Birken så er mine kostnader omtrent som dette:

Transport med bil: 1500,-
Boller på Espa:        250,-
Hotell                      1250,-
Parkering hotell       100,-
Øl og pizza               500,-
"Diett" sjåfør LH       200,-
Burger hjemvei         500,-
Pakke med bilder      350,- ?
Trykk av bilde            250,- ?
Ramme til bilde          250,- ?
Bompenger                300,-
Parkering Birken          90,-

I år kjøpte jeg nye dekk og slanger til 1300-1400,-

Så er det sikkert mye jeg har glemt

Startavgiften blir bare en liten fis i den store sammenhengen

Det ærligste innlegget på hva det koster jeg har sett. 😀 

  • Haha 2

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldt (allroad pr nå) så slipper en å tenke noe mer på det. Tror jeg skal sykle ultragravelbikepackerritt par uker før så antagelig enda dårligere stilt/forberedt/ødelagt en de to siste årene hvor jeg har gjort det samme men da 1.5 mnd før Birken. Men digg med Birken uten å måtte stresse med å prestere også. Men sikkert dum nok neste år også på henge med for lenge og da må lide seg gjennom noen mil før en kommer i turmodus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...