Gå til innhold

Fjernstyrt plugg med bryter, ikke app.


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en avfallkvern* i benken som styres med en luftbryter. Denne døde nettopp og står nå kontinuerlig på. Produsenten av bryteren kan/vil ikke selge meg en ny siden den er proprietær for kvernprodusenten. Og de har den ikke listet som reservedel. Jeg har skrevet til dem uten svar foreløpig. 

Derfor tenker jeg på alternative måter å styre kverna på. Den verste er å dra ut fiskekjele, alle bakebollene osv. og sette inn kontakten, trekke den ut igjen og rydde etter meg. Den utgår.  Å få montert en bryter på stikkontakten er alltids mulig, men krever elektriker,  boring og de finner sikkert på noen komplikasjoner. 

Derfor tenker jeg på om det finnes et smart støpsel som ikke styres med app, men med en fjernstyrt bryter. Er det noen som kjenner til noe slikt? Er det noe som ikke tilsier at dette burde hære helt greit å gjøre? Er det noe annet smart jeg ikke har tenkt på?

 

*Ja, det er forbudt i å montere i Oslo, men de er minst 23 år siden den ble montert. Så etter prinsippet om ikke tilbakevirkende lovbestemmelser har jeg ikke dårlig samvittighet. Dessuten resirkulerer og komposterer jeg. Det er bare smulene som går her. 

 

 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker til dere alle sammen. 
Jeg hadde ikke begrepene inne for egen googling ser jeg. 

Jeg tror jeg går for @Dingos alternativ siden jeg sykler forbi Kjell & co på Grünrløkka hver dag uansett. Ulempen er selvsagt at jeg må finne på noe med de tre ekstra støpse/stikkene jeg får med. 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...