Gå til innhold

Sesong for mellomlagsplagg


Anbefalte innlegg

Åkei. Som sykkelpendler er jeg blitt mer opptatt av antrekk enn noen gang. 
Jeg trenger et nytt mellomlag på overkroppen, altså langermet og litt varmere enn sommer-langermet.

Har sett på POC Ambient Thermal bla-bla, POC Thermal Lite bla-bla, Gripgrab Gravelin Merinotech bla-bla og dess like. En overdel som, kombinert med riktig undertøy og vindvest, kan gjøre vinterjakka overflødig, men som gjør seg som et bra mellomlag under ei vinterjakke når det blir rundt null grader og kaldere.

Tror jeg tiltales av litt ullblanding, men vil gjerne ha noe annet enn svart. Men er egentlig sennepsgult kult?

Noen som har innspill på disse eller har andre favoritter jeg kan vurdere? Rapha Brevet bla-bla utgår, og Assos er dyrt, trangt og ganske kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute R. skrev (6 timer siden):

Men er egentlig sennepsgult kult?

Ja 🙂

Veldig fornøyd med denne, varmer greit men er ikke alt for tykk som andre roubaix-type trøyer jeg har prøvd. Blir ikke så mye sykling midt på vinteren lenger, men synes den er perfekt tidlig vår/sen høst.

image.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg stå mellom en sykkelfantast og hans innkjøpstrang, men man har da vel alltids noe i skapet? (Let them eat cake)

Langermet ulltrøye, evt over kortermet sommertrøye pluss tynn jakke med evt vindvest/jakke over? Må kle på i lag (på lag på lag på lag) ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (1 time siden):

Jeg har sikla på Velocio Alpha Merino Air en stund. Usikker om den vil funke under ei vinterjakke, så mulig den ikke treffer bruksområdet ditt helt  

https://intl.velocio.cc/products/mens-alpha-merino-air-jacket?variant=39870137630838#

 

Denne er fin, men føles mer som en ytterjakke i seg selv. Den er vindtett i front. Ganske kort og smal i kroppen. 
Jeg har medium. Den er overraskende varm. Polartec Alpha er gjerne det. 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (1 time siden):

Nå skal ikke jeg stå mellom en sykkelfantast og hans innkjøpstrang, men man har da vel alltids noe i skapet? (Let them eat cake)

Langermet ulltrøye, evt over kortermet sommertrøye pluss tynn jakke med evt vindvest/jakke over? Må kle på i lag (på lag på lag på lag) ja.

Joa. Men hvis man skal sykle til/fra jobb minst tre dager i uka året rundt, trenger jeg rett og slett litt mer å velge blant for å ha komfortable turer  i varierende forhold. Mye av det jeg har fra før, har dessuten fått kjørt seg med vesentlig hyppigere omganger i vaskemaskinen det siste drøye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

msteiro skrev (3 timer siden):

Ja 🙂

Veldig fornøyd med denne, varmer greit men er ikke alt for tykk som andre roubaix-type trøyer jeg har prøvd. Blir ikke så mye sykling midt på vinteren lenger, men synes den er perfekt tidlig vår/sen høst.

 

Aha, da er jeg tydeligvis inne på noe med den Gripgrab'en, det virker som nettopp noe sånt jeg vil ha. Hvordan er den i størrelsen, mener du? Jeg er i grenseland mellom S og M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute R. skrev (1 time siden):

Aha, da er jeg tydeligvis inne på noe med den Gripgrab'en, det virker som nettopp noe sånt jeg vil ha. Hvordan er den i størrelsen, mener du? Jeg er i grenseland mellom S og M.

Den er ganske spot on nordiske størrelser, jeg er XL normalt og den sitter som støpt. Bra lengde på armer etc.

Castelli XL er tight, men Rapha er veldig passe normalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...