Gå til innhold

Bagasjeromsnett Skoda Enyaq


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker med et bagasjeromsnett som kan hindre at bagasje ramler ut av bilen når bakluka åpnes. Jeg ser for meg noe som festes helt bakerst i bagasjerommet, nede ved gulvet og omtrent der bakluka "knekker". Noe a la figuren under. Noen som vet om det finnes noe slikt for Skoda Enyaq?

image.png.a3e7663800419b7bf137eeaa8ce19eac.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke den bilen, men jeg har noe tlisvarende som fulgte med min bil som er lett å trekke over. Vil jo tro Biltema eller andre har dette, så lenge du har fester i bilen? Jeg har i hvert fall nok av lastefester til alltid å få nettet over uansett mengde (Audi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke koffert(er) når du laster mye? Da kan du komprimere lasten før du putter den i bagesjerommet også. Duffelbagger kan riktignok komprimeres i bilen, men gjør lasten noe vanskelig å håndtere. 

Ellers så er jeg stor fan av BMW sine delte bakluker, i kombinasjon med skikkelig lastesikring helt til taket, av grunnen du nevner. Lett å laste trygt helt opp til taket. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi pakker til hyttetur så er ikke kofferter praktisk, da bruker vi bagger, handleposer osv. Problemet er posene med mat. Jeg har begynt å pakke maten i plastbokser, men når du handler på veien så blir det noen poser som skal puttes inn i et allerede ganske fullt bagasjerom. Da hadde en slik løsning vært praktisk. Det er faktisk inspirert av BMW sine delte bakluker, de er geniale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simson skrev (1 time siden):

Av originale deler så har du et større nett som skal dekke hele gulvet (se side 38++): https://www.skoda-auto.no/_doc/190fd4d3-4218-4a6e-a6d2-0d17d1d5f41d, eller oppbevaringsbagen side 30.

Et alternativ er knaggene på siden til å henge plastposene i, men da må du jo rydde bort bagene på sidene. 

Jepp, jeg kjenner til det nettet. Knaggene er fine når det er lite i bilen, men ikke så hensiktsmessige med full bil synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne en (mindre elegant) løsning bare være elastiske bagasjestropper, sånne med metallkrok?

Følger denne tråden med interesse, da jeg har en Enyaq i bestilling, og kommer nok til å stå i samme utfordring om et par måneder. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simson skrev (30 minutter siden):

Kunne en (mindre elegant) løsning bare være elastiske bagasjestropper, sånne med metallkrok?

Jeg vurderer å skaffe et slikt nett og se om det kan moddes for å festes høyt oppe i stedet for forrerst i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig løsningen min er midt i blinken for deg. Vi har skillevegg for hund, og jeg trengte noe for å beskytte terskelen mot klør og skitne poter. Bruker da en støtfangerbeskyttelse fra Mimsafe, som er festet med borrelås mot tekstilmatta som ligger under gummimatta. Så henger jeg denne opp i krokene i døråpningen når vi kjører. Dette for å beskytte bakluka mot de same klørne. Har da folie på den lakkerte delen av terskelen, og har justert lengden på Mimsafe-matta så den ikke henger og gnisser lenger ned på støtfangeren. Matta kan også brettes som et trekkspill hvis den ikke skal henges opp på krokene.

image.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare det er forskjell på bredden på de ulike variantene. Målte vår til 95 cm. Den er fast i fisken og holder seg fint oppe. Kommer med strikker i hjørnene som jeg tilpasset lengden på til krokene. (Skjønner ikke hvorfor bildet ble opp/ned idet jeg lastet opp 😅)

IMG_4800.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...