Gå til innhold

Aldersbestemte kassetter og låsing av gir, Shimano DI2


Anbefalte innlegg

Gleden var stor da nevøen min bestilte seg ny sykkel til å konkurrere med i M15-16-klassen. Det han hadde glemt var at han gikk fra en 11-delt sykkel til en 12-delt med Shimano 105 DI2, og aldersbestemte kassetter med 15 tenner som laveste gir er umulig å oppdrive. Jeg har fått kjøpt en med 14 tenner som lavest (50 som størst foran) og må "blende av" siste gir for at den ikke skal bli ulovlig å konkurrere med. På mekanisk gruppe er dette ikke noe problem. Man bare bruker justeringsskruene på giret for å låse bort siste gir. Men på DI2 er det jo litt annerledes.... Man har fremdeles justeringsskrue som kan benyttes, men er det noen som vet om det er "innafor" å gjøre dette på DI2? Tar motoren i bakgiret skade av at det siste giret ikke kan brukes? Ønsker ikke å ødelegge et flunkende nytt, elektronisk bakgir. Regner med det er noen kloke hoder her på forumet som evt. har gjort dette før? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Bruk Miche kassetter. De lager en til 12 delt med 16t som minste. 
Sønnen min kjører 51 / 16 (M11-12). Får dessverre ikke 51 i narrow wide men jeg har satt på en chain guide for å holde kjedet på plass  da han kjører single drev  

Du kan også sette på en MTB kranksett med ekstra spacer på non drive side da kan du bruke lite drev foran og vanlig voksen kassett med 11t som minste. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...