Gå til innhold

Tss Trainingpeaks


Anbefalte innlegg

Hei! Guttungen har nettopp begynt å bruke treningsplanlegging aktivt og bruker traingpeaks. Når jeg går inn på tallene hans, har han astronomiske høye tss-tall vs mine økter. Ja, han er mye bedre enn meg, men tallene er svært ulike. 

F.eks så syklet han ungdomsbirken i helga, og fikk på 32 minutter 533 i tss. Torsdag syklet jeg på rulla lagtemporitt i 43 minutter, noe som ga meg 82 i tss.

Ungdomsbirken ble gjennomført med wattpedaler. 

 

Er det slik det skal være? 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er FTP satt for lavt. 1t på FTP = 100 TSS. For å få verdier over 100TSS må man normalt holde på i mer enn en time. Rett nok kan man i teorien få verdier noe over 100TSS på økter kortere enn 1t, men ikke så høyt som 500TSS - for å få til det må man på 32min snitte på 317% av FTP

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg burde ha sjekket ftp-en hans. Jeg opprettet kontoen for 3 år siden, og da var hans ftp 80. Den stod inntil i kveld. Nå er den litt mer ...

  • Like 3

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...