Gå til innhold

Strava


Sveinung1

Anbefalte innlegg

Nrk har artikkel: https://www.nrk.no/sorlandet/kjoper-seg-lopeturer-pa-strava-1.17000499

Jeg vedder på at egentlig ingen benytter seg av det her? At det nesten er en form for satire rundt hvor mye Strava-tider betyr for mange.

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelmafiaen skrev (3 minutter siden):

Nrk har artikkel: https://www.nrk.no/sorlandet/kjoper-seg-lopeturer-pa-strava-1.17000499

Jeg vedder på at egentlig ingen benytter seg av det her? At det nesten er en form for satire rundt hvor mye Strava-tider betyr for mange.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det finnes folk som benytter seg av det i USA f.eks. Men jeg håper jo at standarden på hva folk tenker og gjør for og med pengene sine ikke er falt så langt ned i Norge. Men jeg har blitt negativt overrasket før, og det kommer nok til å skje igjen. 

  • Haha 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om folk verkeleg vil betale for dette så skal eg jammen lage ein betalings-app som genererer GPX-spor langs Strava-segment. Farta er avhengig av abonnementsnivå. Ultimate-versjonen kan heite Warholm.

Apropos det, for nokre år sidan hadde eg ein ergometersykkel som ikkje hadde ANT+ eller Bluetooth, men RS232. Så eg laga ein Windows-app som var bru mellom dette og ANT+, så eg kunne sykle på Zwift. Eg kunne lett ha multiplisert tråkke-effekten med ein faktor. Og eg kunne også lett ha simulert inputten så eg slapp å sykle. Det slår meg at det er pengar å tene på denne typen "innovasjon".

  • Thanks 1
  • Haha 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen Strava strevere!! Jeg vet hvor mye det betyr for dere å få lagt ut noe fett, hvem blir den første som står frem?? 

Jeg tror minst 2 personer her inne har fusket på strava, på den ene eller andre måten😎 Det vil føles bra å stå fem, skammen er kortvarig 😀 

"Er det ikke på strava så har det ikke skjedd "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (14 minutter siden):

"Er det ikke på strava så har det ikke skjedd "

Omtrent det jeg sa til en klubbkompis som presterte å trykke på pause på garmin-enheten på starten av Ultrabirken og fikk en økt på 1km og 5 minutter som gikk i luftlinje fra Pellestova til Lillehammer :classic_laugh:

Ikke godkjent som langtur!

  • Haha 5
  • Sad 3

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke duplikat om ulike enheter laster opp ulike filer? Mer om man laster opp samme filen på flere brukere, men aldri opplevd det som et problem heller i tilfeller jeg har delt min gpx-track med andre som av ulike årsaker ikke fått logget en tur.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Strava sin duplikatsjekk blir trigga om du forsøker å laste opp ganske like aktivitetar på ganske like starttidspunkt på same konto. Sjølv om filene kan kome frå ulike kjelder.
  • Det er ingen duplikatsjekk på tvers av kontoar. Eller, det vil seie, det er ein duplikatsjekk som sørgar for å putte ulike folk sine økter saman i "group rides".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (Akkurat nå):

Det er ingen duplikatsjekk på tvers av kontoar. Eller, det vil seie, det er ein duplikatsjekk som sørgar for å putte ulike folk sine økter saman i "group rides".

Det er plutselig en hel haug med folk som har delt førsteplass på en hel del segmenter i ultrabirken-land satt i august 23. Sannsynligvis har de lagt inn navigasjons-fila fra årets ub. Det er neppe ment som juks 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logger nesten alltid sykkelturer på to enheter. Garminklokka for å holde den oppdatert, samt Hammerhead-computeren fordi det er den jeg ser på underveis. Har aldri opplevd at Strava har fjernet noen av dem. Jeg sletter dog en av filene manuelt så fort jeg kommer på det. Likevel rekker Strava å oppdatere fitness-tall og alle andre tall med begge loggene med i beregningen. Alle tallene nedjusteres så fort jeg sletter en av de to filene. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje duplikatsjekken ikkje er så hissig som eg trudde. Når eg har brukt Zwift så har eg latt den oppdatere Strava, men også logga på Garmin. Då har eg måtte passe på å ikkje lagre Garmin-økta før Zwift-økta er lasta opp på Strava. Men i dette tilfellet kjem all dataen frå same rulle, pluss at det ikkje er GPS-data inne i biletet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan77 skrev (4 timer siden):

Det er plutselig en hel haug med folk som har delt førsteplass på en hel del segmenter i ultrabirken-land satt i august 23. Sannsynligvis har de lagt inn navigasjons-fila fra årets ub. Det er neppe ment som juks 🙂

Ja det var Bjørn Ballangruds gjennomkjøring som ble publisert fra Birkens side, ikke en rute. 

larsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan77 skrev (7 timer siden):

Det er plutselig en hel haug med folk som har delt førsteplass på en hel del segmenter i ultrabirken-land satt i august 23. Sannsynligvis har de lagt inn navigasjons-fila fra årets ub. Det er neppe ment som juks 🙂

Forbi huset mitt går en 60-sone. Her ligger mystisk mange "korpulente pappaer på vei hjem fra trening" på delt 1.plass med rundt 60 km/t 😄

 

  • Haha 6

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Sveinung1 said:

Kom igjen Strava strevere!! Jeg vet hvor mye det betyr for dere å få lagt ut noe fett, hvem blir den første som står frem?? 

Jeg tror minst 2 personer her inne har fusket på strava, på den ene eller andre måten😎 Det vil føles bra å stå fem, skammen er kortvarig 😀 

"Er det ikke på strava så har det ikke skjedd "

Vet om en del som bruker noen slags elektriske motorer på syklene sine så de slipper å trå så mye 😎

  • Haha 3
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stravaerkjennelse:

Når jeg vet jeg skal prøve ta KOM eller gå «all in» på et segment logger jeg alltid med to enheter (garmin+iphone) da det ofte skiller noen sekunder i fordel den ene enheten ettersom når gps logges inn/ut av segmentet.

Sletter da økta med dårligst tid etter opplastning.

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan skrev (3 timer siden):

Jeg fikk min KOM på Mont Ventoux kapret av en som brukte gir!

Ha, jeg har fortsatt beviset! Jeg trodde det var borte.

image.png.76f7a8b72f65b2d67237c92e6b61319f.png
image.png.5891111662ac98f7d028cfeaee0fdd9d.png

  • Like 1
  • Wow 1

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var satt når det bare var deg som brukte GPS og lastet opp til strava 15 år etter, var det ikke sånn?
Uansett tøft å sykle singlespeed der. Jeg hadde tenkt meg om mer enn en gang før jeg sa "Ha det, sees til lunch kjære" 

 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...