Gå til innhold

Nytt SRAM AXS batteri lader ikke


Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt/ubrukt batteri på Finn, som kom i går. Var i ny eske og den ser helt klart ubrukt ut. Men de vil ikke lade. Lyser rødt hele tiden. Klarer ikke å se forskjell på batteriene jeg har, dette er modell 25401, finnes også 02 og 03 men alle skal funke på samme lader. Trodde kanskje det var en beskyttelsefilm på belegget men det er det ikke (som jeg ser) og i brukermanualen hos SRAM er det bare å sette batteri i laderen og den skal lades på ca 1 time. Når jeg tenker meg om så kjøpe jeg helt nytt ASX gir til MTB'n for noen år siden og da var det bare å sette batteriet på lading. Noen tanker hva dette kan være, vært borti dete selv og om evt batteri er ødelagt/ikke vil fungere ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plankepetter skrev (1 time siden):

Hvis det har stått lenge med lite strøm kan det til slutt bli så lite at laderen tror det er ødelagt.

Har sett noen tjuvkoble andre lithiumbatterier direkte mot hverandre får å få litt spenning i det som er helt tomt. For så å koble det til laderen etterpå.

 

Du mener jeg tar ett av de andre batteriene og setter de med "polene" mot hverandre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket som gull (den løsningen med batteri inn ut noen ganger, på 3 forsøket lyste det gult). Fantastisk forum azz. Googlet dette i stad men fikk ikke opp de videoene eller forslag på denne løsningen. Men takk til dere, da slipper jeg å klage til selger og kan dra på noen iditotisk langturer vel vitende at jeg har reservebatteri. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge batteriene var sånn da jeg fikk nysykkelen.  Inn og ut av laderen noen og tjue ganger fungerte. Det eksisterer visstnok noen batcher med ladere som fikser disse døde batteriene bedre. Men har man først fått dem i gang fungerer de uansett bra. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Sveinung1 said:

Dette kan ha vert årsak til noen fryktelig stressende situasjoner på langsykling, mener å ha lest om akkurat dette.

Den hypotesen held vel berre vatn dersom nokon har plukka med seg gamle batteri utan å lade dei opp før avreise. Men med tanke på kor hinsides lite førebudde enkelte ser ut til å vere før ultraritt (eg tenkjer for eksempel på ho på TCR som ikkje hadde planlagt at dei skulle over Alpane) så blir eg ikkje overraska om dette har skjedd.

  • Haha 1
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (7 minutter siden):

Den hypotesen held vel berre vatn dersom nokon har plukka med seg gamle batteri utan å lade dei opp før avreise. Men med tanke på kor hinsides lite førebudde enkelte ser ut til å vere før ultraritt (eg tenkjer for eksempel på ho på TCR som ikkje hadde planlagt at dei skulle over Alpane) så blir eg ikkje overraska om dette har skjedd.

Hva skal jeg si, riktignok var det bare på sykkelturen til jobb en morgen men jeg la i vei uten kjede😎

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...