Gå til innhold

Bikepacking - hva anbefales?


Anbefalte innlegg

image.jpeg.dfc23f82cc01b4f03fab958dbd2805d4.jpegIMG_4845.jpg.b67cd02e976578fbb7d9e154901260a3.jpgimage.jpeg.a1ad3e7972f839a09d84b5f1ba1851ed.jpeg

Denne tråden minnet meg på det jeg lovte tidligere i den, nemlig å poste bilder av resultatet fra bestillingen av skreddersydd rammeveske, styreveske og topprørsveske fra Rogov bags. 

Veldig fornøyd! Beskyttelsestapen innvendig i ramma fjernet jeg (bortsett fra ved stroppene), da den ikke var nødvendig, men satt på 2 mm plastskiver mellom ramma og veska i tilfelle. Utrolig godt tilpasset rammeveske.  Kvaliteten virker å være veldig god. Var på en tur rundt Vänern i mai, og alt funket glimrende. 

Eneste jeg angrer på var at jeg ikke bestilte den største topprørsveska. 

Ellers bruker jeg en sånn her for å hindre styreveska i å henge og slenge. Kan umulig funke dårlige enn en Restrap Bumper Bar, til en brøkdel av prisen.

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (11 timer siden):

Festes med stropper rundt rammen og de strammes med skruer. Tar 5 min å montere og jeg kommer aldri til å bruke romperaketten min igjen. Hadde jeg vært mye på overnattingstur hadde jeg hadde ramme med bagasjebrettfester, men dette var veldig bra.

Aeroe oppsettet ser veldig fint ut. Litt kostbart, og nærmer seg kanskje halv Tailfin-pris? Youtuberen Ryan Van Duzer bruker samme, og det virker ganske hendig siden en kan variere litt på drybagsene. Nå selger vel både Sykkelkomponenter og Bikeshop merket.

Tailfin festes i akslingen og en kan da belaste litt mer vekt. Til bikepacking har en gjerne ikke med seg det tyngste utstyret uansett. Da bør det kanskje gå greit å belaste setestaget, om det ikke er en ultralightvekt-bike. Det er mange som har syklet med et slikt setup.

Mr. Blomst skrev (11 timer siden):

Ellers bruker jeg en sånn her for å hindre styreveska i å henge og slenge. Kan umulig funke dårlige enn en Restrap Bumper Bar, til en brøkdel av prisen.

Bumper bar festes som en vanlig avstandsring, så den kan kanskje tåle ørlitegrann mer press, i teorien. Nedsiden er at en må ta av stem for å ta den av, så blir den aldri fjernet. Den veier litt også, 178gram*. Et fint sted å stroppe 2 baguetter da. Når jeg kjøpte for 2-3 år siden var det ikke så mange alternativer (iallefall som jeg fant), så bra det finnes alternativer nå. Kr 549 for et stykke bøyd, stemplet og lakkert metall er litt stivt ja.

* Restrap er veldig fine solide saker. Solid = vektstraff. Behandler en sakene sine bra, så skal det litt til ødelegge selv lettvektsbags. Har enda ikke ødelagt noen av ultralight drybagsene mine jeg bruker til turer. Skal sies at de ligger i en sekk, og årsaken til at bikepackbags er litt tunge er at de er utsatt for elementene, samt de kanskje skal tåle en velt.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (På 11.7.2024 den 9.16):

Håper det er greit for @olelovold at jeg nevner at splitter ny Route Werks er tilgjengelig på Finn.

Det er selvfølgelig greit, den ble akkurat litt for liten til kameraet mitt dessverre, så lar den gå videre til nestemann. Ordentlig gjennomtenkt styreveske med høy kvalitetsfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har fått brukt Vaude Trailfront II litt nå, og den sitter som et skudd.20240811_094817.jpg.45d0b6e41413d91740d2c88d7e400419.jpg

God klaring til hendler til tross for 38 cm styre med Breheimen down pose. Dog kunne jeg gjort en litt bedre jobb med liggeunderlag for bedre plass oppå hodsa. Genialt med de ekstra reimene oppå.

Ingen behov for bumper bar da det følger mer en nok pads. Fjerna 2 fra styre, men beholdt de 3 nede:

Screenshot_20240815_080831_SamsungInternet2.jpg.ac5ebe1c986a9b0cbc5eb2eceb2a329c.jpg

Medfølgende vanntett bag blir litt overkill for mitt bruk og styre, så den forblir nok i skuffen. Tviler også på at ytterste festestroppene mot styre avgjørende. Ihvertfall med nedre pads på.

Hele oppsettet:

20240811_084032.jpg.ecafa4e679da82536535f3994737c829.jpg

Airchair på toptube for full glamping 😎

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...