Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har en eldre Lefty ramme, som eg har lyst å bygge opp igjen. Demperen trenger nok service, og der må eg muligens ha hjelp. 
I tillegg et rimelig tung hjulsett eg ønsker å bytte ut. Er det noen som har slikt liggende? Eventuelt tipse til hvor å lete? Må eg på eBay?

Nav på framhjulet er 50mm og bakhjulet er qr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tøft, dette er vel første 29'ern til Cannondale ? Før det var det vel Taurin 26'er som var min aller første Cannondale (06-07, kjøpt av Øyvind Aas her på forumet). Kjenner ikke til denne modellen, kanskje Øyvind gjør det hvis han ser denne tråden. Kan selvsagt søke på Finn, evt noen her inne som vet noen som har feks hjulsett, men det kan fort være Ebay ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (1 time siden):

Tøft, dette er vel første 29'ern til Cannondale ? Før det var det vel Taurin 26'er som var min aller første Cannondale (06-07, kjøpt av Øyvind Aas her på forumet). Kjenner ikke til denne modellen, kanskje Øyvind gjør det hvis han ser denne tråden. Kan selvsagt søke på Finn, evt noen her inne som vet noen som har feks hjulsett, men det kan fort være Ebay ja. 

Satse på han ser den da 👍

spørs om det kan ende opp med eBay ja. Veldig tunge og triller dårlig hjulsettet, så håper å finne noe bedre.. demperen håper eg bare er å pumpe opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (1 time siden):

Du bør som et minimum resette og smøre leftyen før du tar den i buk

https://cyclinic.com.au/blogs/suspension/dont-forget-reset?srsltid=AfmBOooUl0c5Ex9HHwRIL5EkiOUrHuFL30PwrVCDDSiXrX_cMMtdRU8s

Youtube er full av filmer om dette. 


Lykke til
LarsB

ps. Jeg tror ganske sikkert jeg har et Leftynav liggende om du vil ha bygd deg et smekkert forhjul.

Takker for tips 👍 den hadde stått lagret i lang tid før mitt eie, så er dårlig med bevegelse på den.

 

Det kan jo bli en løsningen på saken og, skal se hva eg kommer fram til 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...