Gå til innhold

Badlands 2024


Anbefalte innlegg

Badlands starter nå på søndag med 7 nordmenn på start og et spennende felt ellers. 

For min del åpnet det seg en mulighet til å delta gjennom FARA, så jeg hoppet på den med tanke om at det bare får stå til. Nærmer meg restituert etter Mother North, men har kanskje vært noe hissig på grøten med 2 ritt og et forsøk på trening i etterkant. Fløy ned onsdag og har fått 3 fine dager i varmere klima, med innkjøring av ny sykkel og test av nytt utstyr, og skal ikke være langt fra 100% når starten går. 
Bor i hus med Simen som ble nr 4 i fjor, samt Sherry og Gereon og Jeff fra Fara, så er ingen grunn til å gå rundt å lure på noe. Her får man svar og utgreiing i massevis fra ulike innfallsvinkler. Som gravel-syklist holder jeg Simen som favoritt, mens husets ultra-delegasjon har mer troa på Justinas. Ulrich Bartholmoes har også sneket seg inn på startlista i siste liten. 

Møtte for øvrig Kirstin og Martin som kjører parklassen. Martin startet småsyk i fjor og måtte bryte etter 500km. Nå sikter de seg inn på å fullføre sammen med et mål om 3-4 dager. 

Mistenker det kan være enkelte spesielt interesserte her, så forsøker å legge ved rittmanualen under: 

https://badlands.cc/wp-content/uploads/2024/08/Badlands-2024-v2-ENG.pdf

 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Simen har høyere toppfart. Badlands ligger i grenseland for hva som kan kalles et ultraritt. Tipper at topp 10 ikke kommer til å sove. Og man trenger ikke være erfaren ultrasyklist for å klare 40 timer uten søvn. Så jeg tror faktisk ikke Justinas nødvendigvis tar denne. Man skal ikke avskrive Ole Bjørn heller...Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en gang skulle ha lyst til å sykle dette rittet (og det vil en jo), må man melde seg på med "en gang" startnr legges ut pga etterspørsel. Er alltid start  i Granada ? for min del frister dette rittet fordi det ikke er "lengre" en at en kan kombinere med ferietid og en liten sykeltur eller to i forkant, gode flypriser og genrelt ett område jeg ble glad i når jeg var der for 2 år siden.

Kanskje Mother North i 25 og Badlands i 26 ? Tror jeg skal få lurt med meg noen på dette også. Bucketlist. TIl dere på forumet og andre (nordmenn) som skal sykle rittet. Lykke til. Gleder meg til rapport fra trådstarter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (20 timer siden):

Ser ut som noe har skjedd med Justinas? 52 minutt stopptid allerede nå er neppe noe han har gjort frivillig. Han raser nedover på rankingen.

Vet ikke helt hva som egentlig har skjedd, men han sto stille i rundt 4 timer i natt og la bl.a. ut en rapport her. Det ser ut som han har kommet i gang igjen nå og er på omtrent samme sted som Sherry, rundt 50km bak Ole Bjørn.image.png.336b28501f35e408512a2f2f915751f0.png

  • Like 1
  • Thanks 1

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Sveinung1 said:

Jeg lærte et triks i sommer ang sittesår; smell på gnagsårplaster feks compeed på såret så raskt som mulig. ( desinfisering først seff)  Har ikke prøvd det selv, men det fungerer vistnok utmerket. 

Eg kan (nesten) alt om sittesår. På LEL var det så vidt eg klarte å sitje i Edinburgh, og då var det heile vegen til London igjen. Det aller verste var frå mål til hotellet! Køyrde PBP med liggesårplaster med bra resultat, men på AMR fungerte det ikkje så bra, fordi den oppreiste sittestillinga på terrengsykkelen vart for mykje. På Sverigetempot fekk eg av ymse grunnar gnissesår på innside lår. Dette løyste seg veldig fint med Compeed. Skal prøve det mot sittesår ved neste anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OB har tapt endel plasseringer i løpet av dagen og er nok på stålet. Er nok ikke bare bare i varmen der nede. Veldig annerledes enn her i Norge. Men jeg er meget imponert over det han har gjort. Håper han klarer å mobilisere og holde fortet der han er nå. Det blir en tung natt nr 2. Men det er ikke kun for han, det er mange som merker det godt nå. Det er VELDIG høyt nivå her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (3 timer siden):

Er imponert nå. Han har bare fått 5 minutter ekstra stopptid og har kjørt seg 6-7 plasser opp i natt. 75km igjen, så da kommer han seg i mål før den verste varmen kommer i dag.

Ja, Ole Bjørn nærmer seg mål (ca 28 km igjen) og har klatret mye på listene i løpet av natta og morgentimene. 💪 Ser han nettopp har passert en DNF 😬 Krysser fingrene for at han kommer seg velberget til mål - det gjenstår én klatring så vidt jeg kan se.

image.png.ca756c4dedf071ecc8fd3f27f0bdb4da.png

Justinas har 103 km til mål. Det er flere norske underveis:image.png.935f0cfe8d9a3ca391f96e2d91da677f.png

  • Like 3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...