Gå til innhold

Rittsykler solgt, klar for sykkel til lek på sti og grusveier.


Anbefalte innlegg

Rittinteressen er borte, solgt unna rittsykler og kikker etter en sykkel til å leke i skogen og fjellet med. Gjerne også på lagde løyper som f.eks Trysil. 

Terreng

  • Fulldemper som kan lekes med i skogen, samtidig som kan brukes på litt grus imellom  eller for å komme til stipartier. 
  • Hvis det plutselig skulle bli lyst til å sykle ritt, så en sykkel som kunne brukes på Ultrabirken f.eks
  • 130 demping ish foran og bak? Eller trenger jeg ikke så mye bak
  • AXS hadde vært kult, men ingen nødvendighet
  • Dropperpost
  • Plass til relevante dekk etter underlag.
  • Carbon eller Alu
  • Budsjett 30.0000

Grus

  • Gravel
  • Komfortabel sittestilling
  • 1x, hvor stor foran, og hvor stor bak
  • Carbon eller Alu
  • Kan også brukes som landeveissykkel ved å ha to hjulsett
  • Budsjett 20.000

Tar gjerne i mot tips, da dette er en ny verden for meg. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmannen skrev (27 minutter siden):

Grus

  • Gravel
  • Komfortabel sittestilling
  • 1x, hvor stor foran, og hvor stor bak
  • Carbon eller Alu
  • Kan også brukes som landeveissykkel ved å ha to hjulsett
  • Budsjett 20.000

Tar gjerne i mot tips, da dette er en ny verden for meg. 

 

Cannondale topstone(alu) Apex 1x

Veldig fornøyd med min. Har gravel hjul og gp5000 32mm sett på den. Kan brukes til alt og du sitter ganske oppreist på den. En av alu gravel sykklene som ser penest ut spør du meg 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fulldemper så funker de fleste downcountry syklene.
Jeg har selv en Trek Topfuel 2020 model med 120/115 vandring og dagens kommer med 130/120, men det finnes mange andre i samme klasse. 
Disse tråkker mer enn bra nok og er trygge og morsomme på sti og i bygges løyper så lenge du skal blir helt Brage.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (1 minutt siden):

Til fulldemper så funker de fleste downcountry syklene.
Jeg har selv en Trek Topfuel 2020 model med 120/115 vandring og dagens kommer med 130/120, men det finnes mange andre i samme klasse. 
Disse tråkker mer enn bra nok og er trygge og morsomme på sti og i bygges løyper så lenge du skal blir helt Brage.

Topfuel er kul og på salg hos Trek nå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med budsjett på 30k og ønske om AXS så antar jeg du ser på bruktmarkedet. Nytt er det en vanskelig spec vs pris. 

Kan være en del å finne nå på høsten. 
Jeg har en Rocky Mountain element som er 130-120 segmentet med veldig fine vinkler. Den anbefales men er ikke i nærheten på pris. 
https://www.vpg.no/Rocky-Mountain-Element-Alloy-30/375338/ Vet folk som sykler aktiv nc rundbane med denne, og vet også at den har blitt kjørt til gode plasseringer i enduro. Veldig allsidig. 

Ellers er tidligere nevnte Top Fuel en særs god kandidat. Også 130 varianten av Spark. Transition Spur og Santa Cruz Tallboy er vel også i dette segmentet.
Av litt bøffere saker så har Rocky nylig lansert ny Instinct, som betyr at den utgåtte modellen er å få kjøpt til veldig fine priser. Sjekk på vpg og hos andre forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan77 skrev (2 timer siden):


Jeg har en Rocky Mountain element som er 130-120 segmentet med veldig fine vinkler. Den anbefales men er ikke i nærheten på pris. 
https://www.vpg.no/Rocky-Mountain-Element-Alloy-30/375338/ Vet folk som sykler aktiv nc rundbane med denne, og vet også at den har blitt kjørt til gode plasseringer i enduro. Veldig allsidig. 

Gjorde en generaltabbe og glemte å anbefale egne sykler! RM Element er knall, særlig med to hjulsett (sti/grus), men det samme kan også sies om Ibis Ripley og SC Blur. Ville glatt kjøpt dem igjen. Men Topfuel står høyt på lista hvis jeg skulle hatt noe nytt. Epic og Spur ville også vært høyaktuelle. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha gått et knepp opp fra 120 mm vandring. Selvsagt ettersom hvilken rittsykkel du har. Mange av rittsyklene nå er jo omtrent det som andre kaller downcountry. 
Er det til lek og moro ville jeg heller ha gått opp til 140 mm vandring + sykler. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (3 timer siden):

Jeg ville nok ha gått et knepp opp fra 120 mm vandring. Selvsagt ettersom hvilken rittsykkel du har. Mange av rittsyklene nå er jo omtrent det som andre kaller downcountry. 
Er det til lek og moro ville jeg heller ha gått opp til 140 mm vandring + sykler. 

Jeg hadde 100/100 demping. Så vant med det. Tenker meg nok rundt 140 ja. Kun til lek i skogen/fjellet og kanskje noen bygde elementer. Kan jo leke i en rundbane, uten å kjøre fort. Men, mest på lokale blåstier og omegn. 
Kjenner på lyst til å sykle, men vet jo ikke om dette er noe jeg egentelig er ferdig med heller. Så vurderer noe rimelig også. Mye gode salg om dagen

 

https://www.sykkeloutlet.no/products/orbea-occam-sl-h30-46-rabatt-stort-salg?variant=47675349074153

Endret av Nattmannen
La til info
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmannen skrev (1 time siden):

Jeg hadde 100/100 demping. Så vant med det. Tenker meg nok rundt 140 ja. Kun til lek i skogen/fjellet og kanskje noen bygde elementer. Kan jo leke i en rundbane, uten å kjøre fort. Men, mest på lokale blåstier og omegn. 
Kjenner på lyst til å sykle, men vet jo ikke om dette er noe jeg egentelig er ferdig med heller. Så vurderer noe rimelig også. Mye gode salg om dagen

 

https://www.sykkeloutlet.no/products/orbea-occam-sl-h30-46-rabatt-stort-salg?variant=47675349074153

Orbea har mye bra sykler til fine priser. Mye sykkel for pengene på den du linker til 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...