Gå til innhold

Hjelm med visir


Anbefalte innlegg

Jeg sykler stort sett til jobb året rundt, ca 12km hver vei. 

En ting jeg er lei av er solbrillene jeg bruker (ingen styrke på solbrillene). Jeg varierer mellom klart og mørkt glass avhengig av vær, men jeg er generelt sett lei av å måtte ha de på, da jeg trives best på sykkelen uten brillene. Men når det regner, snør, slapser eller bare er veldig kaldt så trenger jeg beskyttelse for øynene. Særlig når det er veldig kaldt sliter jeg med at ansiktsmasken jeg bruker gjør at det dugger på brillene.
 

Jeg lurer derfor på om hjelm med visir er innafor, eller om det kun er forbehold temposyklister og 60-år gamle damer på elsykkel? Synes det virker veldig praktisk å kunne vippe ned visiret ved behov. 

Er det noen som har erfaringer med hjelm med visir? Legger det seg is på visiret når man puster og peser i -15, eller går det greit? Andre ting som er greit å tenke på?
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hjelm med visir til daglig. Synes det er utrolig kjekt å kunne felle ned visiret når det regner eller snør. Jeg bruker vanlige briller til daglig og har disse på meg også når jeg sykler til og fra jobb, de får greit plass under visiret

Min hjelm er fra Giro og jeg bryr meg ikke så mye om det er innenfor eller ikke. Ser at det er en voksende gruppe som har det også på min vei i Oslo. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok steget og fikk tak i en limarhjelm til 500 på xxl. Litt dårlig passform for mitt ovale hode men stor nok til lue under. Visir er 10/10 når det bøtter ned her i Stavanger. Ikke hatt noe kondens eller noe, men litt irriterende at visiret går litt nedenfor kanten av hjelmen når det er åpent og havner i toppen av synsfeltet. Blir nok varig visirbruker av meg om høsten/vinteren ihvertfall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjelm med visir og bruker den både med og uten briller. Helt supert til/fra jobb. Anbefales på det sterkeste. Dekker ansiktet ned til nesetippen, blir stort sett bare våt på haka i regnvær.  Med visiret forstyrrer ikke regn/slaps så mye og jeg trenger ikke fikle med å tørke briller. Bare dra over visiret med tommelen så er alt fint.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...