Gå til innhold

5 sykler på stativ bak bilen


krisosn

Anbefalte innlegg

Har 3 barn, og følgelig behov for å ha med 5 sykler bak på bilen. Har Thule Velocompact 3 + 1 i dag, og minstemann sin sykkel (nr5) har hittil vært hengt bakerst med jekkestropp. Etterhvert som syklene blir større er ikke dette en optimal løsning. Er det noen i samme situasjon som har funnet en god modifikasjon for å lage 5 syklers-stativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velocompact 3 veier såvidt jeg ser 19.6kg (ekskl den ekstraskinna for ekstra sykkel), da har du vel ca 8.5kg igjen til hver sykkel for totalvekt på 63kg? Sikker på regnestykket ditt er korrekt?

Kan aldri huske å ha sett tilhengerfestestativ for mer enn 3+1 sykkel, dreier det seg om litt større sykler ville jeg selv som takskeptisk satt dem på taket som andre foreslår her.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (På 30.8.2024 den 17.39):

Har du sjekket hvor mye syklene veier tilsammen, og at vekta av dem og et godt sykkelstativ ikke overskrider maks vekt på kula?

Jeg foreslår at du supplerer med takstativ.

Støtter denne. Er i liknende situasjon selv, men foreløpig putter jeg treåringens sykkel i bagasjerommet. Om 1-2 år blir det vanskeligere.

Pass på å ha nok takstativ-kapasitet til å kunne få med deg enda en sykkel (f.eks. hvis du selv vil ha med både landevei og stisykkel). Også setter du de minste og billigste syklene på taket, særlig hvis du har for vane å kjøre inn i garasjer, p-hus o.l.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som ønsker å bygge regnestykke så var tanken at 63kg var ren sykkelvekt, stativ kommer i tillegg. Maks kuletrykk er så langt jeg kan se 100kg, så helt urimelig burde det ikke være å få til et 5 sykkel-stativ når 3 av syklene er til barn/junior. Men svaret på spørsmålet jeg stilte ser ut til å være at ingen har funnet en brukbar løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...