Gå til innhold

Wera Zyklop 8100 SA/SC2, pipenøkler med Apple-følelse?


perbl

Anbefalte innlegg

Jeg endte opp med å bestille en sånn koffert da prisen hadde et lite dupp forleden.

Når man pakker opp, føles det litt som et Appleprodukt med solid innpakning som sier pssssht i det en veldig tight emballasje akkurat sklir opp av seg selv.

Et verktøysett som ikke akkurat kan sies å gi mange produkt for penga sammenligna med settene du får kjøpt på Clas eller Biltema, men det er seriøs premiumfølelse her, både vekten på de ulike pipene, og kofferten kjennes solid.

Det mest geniale er Weras Cyklops-skraller som kan brukes i ulike vinkler, og rettes ut som et skrujern. Skrulle, burde de vel kalles, og jeg har fått smått dilla på dem etter å ha brukt dem på et par småjobber med fiksing av romaskin og elsykkel. Det følger med to størrelser, en beefy 1/2" og en liten 1/4", med assorterte piper, samt 16 lange bits av ulike sorter. Forlengere og bitsadapter for 1/4" er og med, samt et skrujernhåndtak for bitsene.

Er dette verdt penga? Det kan nok diskuteres, og egentlig er vel svaret nei. Veilprisen på rundt 5k er hvertfall helt spinnvill.

Fordeler:

* Geniale skruller som kan brukes i flere vinkler, eller som hurtigvirkende skrujern

* Bunnsolid kvalitetsfølelse på både håndtak, piper og bits

* Forlengere og skraller med hylse man kan holde i mens ting roterer fritt. Forlengerne kan også låses så bits ikke ramler av, noe som har skjedd meg når jeg har brukt lignende oppsett på andre merker

* Lange gode bits

Ulemper:

* Pris er bonkers

* Kunne inkludert kortere bits og, ikke alle jobber er praktisk gjennomførbare med såpass lange

* Overganger mellom pipestørrelser er ikke med

* Andre sett til halve prisen har også ting som kombinasjonsnøkler med

* Hadde kanskje forventa hakket mer sofistikert koffert med mer elegante spenner og at den kan stå på høykant, hengslingen stikker ut og gjør dette umulig.

IMG_3755.jpeg.446ee86a812a8598714da8f5f9e54909.jpeg

IMG_3756.jpeg.f5a6ca06cd091544f5848acebd5eb653.jpeg

IMG_3761.jpeg.20e1a73d1382710683721dca233262df.jpeg

IMG_3762.jpeg.32f8ba2d821d69bf1a360c8e5dd8c043.jpeg

IMG_3763.jpeg.e6c7643047f8210e04a9e5fce127225e.jpeg

IMG_3760.jpeg.4cd368995a44ca5df9655c7dae54e454.jpeg

  • Like 2
  • Wow 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...