Gå til innhold

Karbonhjul på e-gravel


Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag Canyon Grail:On som en hverdagssykkel og elsker den sykkelen.

Jeg har lyst til å oppdragere sykkelen med å kjøpe et karbonhjulsett. Er jeg komplett noldus som ønsker å kjøpe karbonhjul til en elsykkel eller vil dette faktisk gi forbedringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Ndreas skrev (5 timer siden):

Legger bare denne her:

 

Dette vet jeg og erfarer på Enduracen min i dag. Det er jeg spør om, er om oppgraderingen merkes når jeg sykler på el-sykkelen eller om den ekstra hjelpen i elmotoren gjør at dette er en totalt bortkastet oppgradering. Det er kombinasjonen elsykkel og karbonhjul jeg lurer på, ikke om karbonhjul i seg selv er verdt det eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen skrev (På 30.8.2024 den 14.43):

Dette vet jeg og erfarer på Enduracen min i dag. Det er jeg spør om, er om oppgraderingen merkes når jeg sykler på el-sykkelen eller om den ekstra hjelpen i elmotoren gjør at dette er en totalt bortkastet oppgradering. Det er kombinasjonen elsykkel og karbonhjul jeg lurer på, ikke om karbonhjul i seg selv er verdt det eller ikke.

 

Hvis aluhjulene du har nå er av ok kvalitet merker du neppe forskjell på et nytt karbonhjulsett når motoren er aktiv. Når du sykler fortere, og ikke lenger ha assistanse fra motor blir det vel de samme fordelene som på Enduracen du nevner 🙂

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur du av Bosch Performance Line CX motoren, tipper jeg motstanden i motoren blokker ut alle andre ekte eller følte effekter. Er motoren på, tror jeg motoren utkonkurrer enhver ekte eller følt effekt du vil ha av karbonhjul.

Et hjulsett i karbon kan vel føles litt "tightere" når en pusher grensene til sykkelen, men er vel kanskje på sti en kjenner det mest.

Har du lyst på karbonhjulsett, er det jo bare å kjøpe. Kanskje finnes det adaptere så du kan forsøke hjulsettet til Enduracen på Grail:ON?

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...