Gå til innhold

Foldbare briller


saktetur

Anbefalte innlegg

Ikke sykkelbriller, men briller på sykkeltur. 

Etter en episode på Fetsundbrua tidligere i sommer, hvor brillene var en av få ting som ikke falt i Glomma kom jeg på at tiden var overmoden for å skaffe meg nye. Og siden den gang da har jeg sjekket innom alle tenkelige butikker på min vei.

Dette er altså lesebrillene jeg bruker å ha med meg til alle anledninger, når jeg har dårlig med oppbevaringsplass, enten det er tur, eller til fest. 

A42E884D-DF3C-456C-86A0-CA11D23C98A6.jpeg.d0c7ee99e437191267a1bf90c6984769.jpeg

Brillene kjøpte jeg i 2019 på TGR? på Metrosenteret, Lørenskog for 50,- og de har vært med på mange turer og holdbarheten har virkelig overrasket meg.

Jeg er klar over at sånne briller kan kjøpes på ali, eBay etc. men jeg liker best å sjekke tilstand før kjøp. Er jo mange ledd på disse brillene og greit at de er rimelig fri for slark før de tas i bruk.

Men lykken skulle snart snu, for vi var nylig på GC og da fant jeg disse på taxfree på flyplassen der. De ligner veldig, men var ganske mye dyrere (og sikkert bedre) enn fra ebay, så ble ikke kjøpt.

2A81D891-8426-403C-8847-E9D9999491B5.jpeg.7056c01e151ad201895b5eb1d2c297be.jpeg

Vi skulle bo ved Las Canteras stranden og jeg ville ha rikelig tid til å tråle kinesiske altmuligbutikker i La Isleta etter foldbare briller. Og allerede i den 3dje kinesiske butikken jeg var innom langs strandpromenaden ble min leting kronet med hell og jeg kunne med lette skritt forlate butikken 8,2€ fattigere, men med 2 par briller i lomma.

Mine gamle briller til venstre, veier 39g inkl etui. Til høyre de nye, en med rammefarge mørk kobber og en i mørk blå. Glasset i disse er litt høyere og de veier litt mer, 42g inkl etui.

F571A4F2-60C1-4A14-B1AC-3A03EA070BDC_1_201_a.jpeg.b72edccdb3176f303cd9c5ea9e6f1fe6.jpeg

Så herved er det avlevert, et lite tips til forumets brillebrukere med dårlig plass og flybillett til GC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 0
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...