Gå til innhold

Coros Dura GPS- 120 t batteritid + solar for godt under 3000 ?


Anbefalte innlegg

Har jo "nettopp" kjøpt meg Garmin 540 solar og den har jo bra batterikapasitet men likevel bare 1/3 av det som oppgis her. Men kunne nesten gamblet litt her og beholdt 540'n en stund slik at en får testet denne over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1040 solar, og med ekstrabatteri under som jeg plugger dynamoen til ved behov. Måtte lade ca hver 3. Dag, og det med kontinuerlig bruk .

Veldig gøy med solceller, det er egentlig for meg det gøyeste tallet jeg ser på gps'n . Altså hvor mange minutter lading jeg har fått.

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (3 timer siden):

Jeg har 1040 solar, og med ekstrabatteri under som jeg plugger dynamoen til ved behov. Måtte lade ca hver 3. Dag, og det med kontinuerlig bruk .

Veldig gøy med solceller, det er egentlig for meg det gøyeste tallet jeg ser på gps'n . Altså hvor mange minutter lading jeg har fått.

Enig, det er gøy å følge med på solaren. Inntil videre er jeg fornøyd med 540'n og bytter ikke med det første. Var egentlig mest imponert over prisen på Coros Dura, man har ikke lest omtalene, kun en notis i siste Cyclist (for øvrig verdens beste sykkelblad). Men det like viktig som batteri er lett å bruke, lett å legge inn ruter etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (9 timer siden):

Alle youtubefilmene er jo etpar måneder gamle. Venter på nye tester med ny programvare. Dette haster ikke, men jeg kan godt bestille en i løpet av høsten.

Re-ruting funksjon virker kun med telefon tilkoblet?  Dette virket rart?  Og å utbedre dette kan de bruke betydelig med tid..

Men til og fra Åsane bør den fungere😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (41 minutter siden):

Re-ruting funksjon virker kun med telefon tilkoblet?  Dette virket rart?  Og å utbedre dette kan de bruke betydelig med tid..

Men til og fra Åsane bør den fungere😀

Omrutingen til min Garmin er uansett så dårlig at telefonen må opp om man skal forandre noe. Og Zoom inn og ut er latterlig på Garmin.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Omruting er sikkert fint på tur der du berre har ein vag plan om kor du skal sykle, men i ritt og dessutan på tur der ruta er planlagt på førehand er det heilt unødvendig. Og om du likevel tar ein liten avstikkar så er det null problem å sjå på kartet korleis du kjem tilbake til ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt unødvendig, når en ikke kan forsette på ruten av forskjellige årsaker, så er det veldig fint å få et alternativ servert umiddelbart.  Også når en har kjørt feil litt for lenge, er det like fint å heller bare komme inn på løypen lengre fremme. 

 Det er jo ikke alltid en har telefon dekning, og mest sannsynligvis er det da en har behov for omruting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaudå, men:

  1. Alltid ha off course varsling. Å køyre feil for lenge skal ikkje skje. Med mindre det er med vilje, då.
  2. Om du verkeleg er på bærtur ein plass utan mobildekning så er stinettet antakeleg såpass ukomplisert at det berre handlar om å velje riktig retning.

Men så klart, hadde omrutinga fungert like bra som på Google Maps så er det naturlegvis kjekt å ha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (3 timer siden):

Omrutingen til min Garmin er uansett så dårlig at telefonen må opp om man skal forandre noe. Og Zoom inn og ut er latterlig på Garmin.

Akkurat det fungerer veldig bra på 1040. 

Og jeg tror ikke det blir så enkelt med det hjulet på siden på Dura i fart , det var jo ikke enkelt selv når den lå på et bord 😎

Jeg aviser ikke dette produktet helt, men hadde aldri hoppet på før det hadde overbevist i tester. Og at det er billig er bare negativt i mine øyne; det er billige produkter som skaper et forbrukssamfunn 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når jeg zoomer kartet til noe jeg kan bruke så går garmin tilbake til en den "defaulte" zoom'en hvis jeg blar gjennom de andre skjermene. Jævlig irriterende. Og hvis det er regn blir uansett skjermen ubrukelig og zoomer ut og inn vilkårlig så lenge jeg ikke låser den. Og da er det mye som ikke funker. Nei, det er lenge siden jeg man sendte folk til månen. Jeg er helt overbevist om at det er mulig å lage en billig gps bedre enn den dyreste garmin.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 8/29/2024 at 10:36 PM, Sun Flyer said:

Tja, når jeg zoomer kartet til noe jeg kan bruke så går garmin tilbake til en den "defaulte" zoom'en hvis jeg blar gjennom de andre skjermene.

Eg undrar på om du har auto-zoom skrudd på. Dette har eg avskrudd, fordi det i seg sjølv er irriterande. Og eg opplever ikkje det problemet du nemner.

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-E67DE53E-5B08-4903-9767-F58973BC1829/EN-US/GUID-2ADCD0D5-D5CB-4C29-9ACB-EE8BA1FDCC64.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...