Gå til innhold

Garmin edge 1040 vs 840 vs 1050


Busch

Anbefalte innlegg

26 minutes ago, anderfo said:

Ja, jeg har noen jeg bruker. Den ene er MapDashboard (for å få litt flere felt synlig under kartet), den andre er Windfield. Tror jeg innimellom har brukt Edge MapFields, men jeg husker ikke om jeg brukte den i sommer. Alle disse er veldig utbredt, så man skulle tro det var velkjent hvis de påvirket batteriet mye mer enn forventet.

MapDashboard og Windfield kan eg gå god for. Men det kan jo vere eit eller anna datafelt du brukar i MapDashboard eller MapFields som går bananas.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur varte i 3,5 timer, og batteriet gikk fra 100% til 50%. Fikk 4 min ekstra pga. solcellelading, ifølge Garmin Connect 🙂

Bruker ikke noen spesielt fancy datafelt i MapDashboard, det er «Dist to Dest», «Power 3s», «W/kg», «Lap time», «Avg lap power» og «Speed». 

Jeg ser at jeg også har IQ-datafeltet W’ Balance som jeg bruker en god del. Tror den også er utbredt, og det er den som genererer feltet nederst på f.eks. aktiviteten i Garmin Connect https://connect.garmin.com/modern/activity/16963223844.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (10 minutter siden):

Dagens tur varte i 3,5 timer, og batteriet gikk fra 100% til 50%. Fikk 4 min ekstra pga. solcellelading, ifølge Garmin Connect 🙂

Bruker ikke noen spesielt fancy datafelt i MapDashboard, det er «Dist to Dest», «Power 3s», «W/kg», «Lap time», «Avg lap power» og «Speed». 

Jeg ser at jeg også har IQ-datafeltet W’ Balance som jeg bruker en god del. Tror den også er utbredt, og det er den som genererer feltet nederst på f.eks. aktiviteten i Garmin Connect https://connect.garmin.com/modern/activity/16963223844.

Jeg ville prøvd factory reset og satt den opp på nytt. Hvis ikke du har helt andre forbrukstall neste tur er neste Garmin support som nok vil sende deg en ny.  

  • Like 2

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har testet  edge 1050 på  flere 8-12 timers turer . Med puls, di2, frekvens , fart, varia radar ,navigasjon og auto lysstyrke   brukte  den40-60% av batteriet. Den har fått navigasjonsvarsler med stemme som hjelper å navigere og jeg synes at  det er den største fordelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...