Gå til innhold

Boost converter ?


Anbefalte innlegg

Har et crossmax hjulsett som jeg gjerne skulle ha tatt med meg videre. Noen som har tips om hvor man får boost kit til mavic? 

Fortrinnsvis kit med hele endekopper som man bytter ut ala wolftooth, men hvis intet annet enn løse ringer finnes så tar jeg det også. (Funker det tilfredsstillende btw? Ser for meg en masse løse smådeler som spretter rundt på garasjegulvet hver gang man tar av hjulet) 

Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Boostinator på Hope, fra Wolftooth tidligere, det var problemfritt... måtte redishe hjulene, men koppene satt fast.

Vet det finnes noen løsninger som har løse distanseskiver, da vil man ikke måtte lappe dekk på natta, i regnet, hvertfall 😄


Kjenner ikke til spesifikk løsning for Mavic.

Du har 6bolt?

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 6 bolt

Har WT på et par DT hjul som funker brillefint, men WT har ikke til Mavic. Derfor denne posten. 

Må jeg ta løse ringer så gjør jeg det, men vil helst ha løsning ala WT med hele endekopper. 

Ang løse ringer. Er disse universelle og går på uansett hjul? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (6 timer siden):

Jeg brukte Boostinator på Hope, fra Wolftooth tidligere, det var problemfritt... måtte redishe hjulene, men koppene satt fast.

Vet det finnes noen løsninger som har løse distanseskiver, da vil man ikke måtte lappe dekk på natta, i regnet, hvertfall 😄


Kjenner ikke til spesifikk løsning for Mavic.

Du har 6bolt?

Noe dritt med løse skiver,men krympestrømpe er din venn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil307 skrev (2 minutter siden):

Noe dritt med løse skiver,men krympestrømpe er din venn😂

Har hørt superlim også fungerer, men det er noe med å få ting ned på onepiecenivå

Dog ikke viktigere enn at settet nevnt av Lars fort blir løsningen. 

Takk til alle for tips så får vi se om det blir en SID ultimate med tilhørende XC ramme med #endurogeometri utover høsten. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Its all coming back to me now

Re-dish! wtf 

Det var primært for å slippe det at jeg kjøpte wolftooth den gangen for lenge siden. 

Minstekravet vil da altså være ringer på begge sider selv om 3 mm off senter strengt tatt vel ikke er noe å bruke tid på (i praksis). 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
pils1xxx skrev (På 2.10.2024 den 21.32):

Woolf Tooth’s Boostinator for DT Bakhjul later til å være discontinued. Er det noen som veit om et fullgodt alternativ. Lite keen på re-dishing!!! Rart at ikke DT selv har et kit?!?

Superlim er visst løsningen på plunderet 

Redish på 3 mm er runkepelling. Det går fint uten. 

Bonus for to spacerere og bremseskive spacer er billigere og sykt enklere 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...