Gå til innhold

Ultegrakrank i Hope MTB-krankhuslager, midtstykket passer ikke


Anbefalte innlegg

Har et teknisk spm jeg ikke finner svar på. 

Har et ultegrakrank. Og jeg har et Hope mtb-lager til BSA 68/73-krank som jeg kjøpte helt nytt i vår. 

a)om jeg bruker anbefalt antall spacere på krankhuslager, får jeg ikke venstre krankarm langt nok inn på akslingen.

b) om jeg IKKE bruker anbefalt antall spacere på krankhuslageret, får jeg ikke plass til midtstykket. Altså det "røret" som er mellom endekoppene i krankhuslageret.

Sitter langt inne å kvitte meg med det svindyre hope-lageret og heller kjøpe noe road-spesifikt lager fra Shimano. 

Hva bør jeg gjøre? Fint om noen kan hjelpe meg med litt innsikt i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Grunnen til at det ikke passer er fordi MTB-lager har lengre gjengeparti enn landeveislager. Du kan bruke MTB-lager med landeveiskranker, men da må du droppe hylsteret i midten med de konsekvensene det måtte ha for slitasje. Det kommer også an på rammen, men om du stort sett sykler i tørre forhold og/eller demonterer og vedlikeholder sykkelen ofte har det nok minimalt å si om hylstret er der eller ei. Alternativt kan du kutte bort 5 mm av hylsteret og lime det sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...