Gå til innhold

Dalsland Gravel 21. sept.


Anbefalte innlegg

Ja enig, flott arrangement og variert løype. Stort sett kun 2 bakker som skillet mye og det var startbakken og den som kom på 110/120 km.  Startet veldig kontrollert og la meg langt bak opp startebakken og fikk en fin reise etter det i stor gruppe. Så for min del fikk jeg mye landeveisfeeling men gruppen ble mindre og mindre siste halvdel og det var mange som jeg anså sterkere en meg som slapp gruppen uten at jeg gjorde det og det er jo alltid godt for selvtilliten og aldri krampetendens men jeg sykler helt klart bedre i korte bratte bakker enn i lange bakker slik formen min har vært i det siste. Men første rittet siden juli jeg har syklet uten forkjølsessymptom og "smart" start gjør iallefal dette er det rittet jeg har disponert kreftene best selv om jeg nok var i bedre form første delen av sommeren. 

Fikk av en eller grunn ikke tid i mål, kun forvarsel 1-2 min før. Har sendt mail, uten at det er veldig viktig for havner jo ikke på alderslister likevel siden det er svenske mesterskap. Brukte 5.14 og snitthastighet på 30.3 (lå halvveis på 31.5) og det sier noe om at det er en rask løype, stort sett god underlag men med noen helvetes ristepartier (var en nedkjøring hvor det ristet så mye at jeg mistet både syn og nesten tenner). Noen fine sti/kjerreveipartier som var lettsykla, noen kanal og togskinne-krysninger som ble vel trange uten at det ble mye fuzz. 

Drikke/næring. Nå drikker jeg stort sett mindre en de fleste andre men fikk ekstra hjelp av lav tempratur hvor det først ble litt varmt siste timen (synes jeg). Hadde med meg 2 x0.75 flaske. Hadde fint klart å stoppet å fylle på feks 96 km og fortsatt holdt gruppen tror jeg (flere som gjorde det) men bestemt meg for å drikke en flaske først 80 og deretter den andre siste 80 og det funket på km. Ellers gikk det 6 gel (hadde med meg 7, men trodde jeg hadde tatt alle). Hadde med meg 2 snickers og vanligvis funker ikke det å spise sjokolade i harde terrengritt men i landeveisritt går det, og det funket bra å spise en snickers i går så det er også tegn på at det ikke går steinhardt hele tiden. Ga også en snickers til en sterk Kristofer fra Holmestrand, en av 3-4 i gruppen jeg lå som kom før meg i mål. Sterk kjørt av han og hyggelig selskap underveis. Også hyggelig å snakke med (Sykkel)Øyvind igjen både etter mål og på McDonald. Imponerende kjørt av han. 

Kjipest med dagen i går var at Even (her på forumet) gikk hardt ned underveis (grus) og både sykkel og han selv fikk kraftig juling. Når virker det som at kanskje det er ribbeinsbrudd som er er verste skaden, som jo er vondt som fy noen uker men som tross alt gir raskere retur til sykling og aktivitet en andre brudd vil jeg tro. Men vondt å reise seg i senga par uker er det. 

Tror denne skal på kalenderen neste år også. Prøve å få med flere lokale da. Siden en kan velge mellom flere distanser er det jo mange som kan delta her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Dalsland er et veldig bra arrangement. God stemning og veldig fin løype. Høydepunktet var kanskje det bandet som hadde rigget seg til langs løypa og spilte live. Personlig kunne jeg klart meg uten de togskinnene, var veldig vanskelig å passere folk som lagde luke til gruppen foran.

Jeg syklet en periode med en nordmann, etter vi slapp gruppe 2, som senere krasjet styggt. Mulig det var Even. Syntes det var mange velt nedover. Det var mye løs grus og tidvis krevende nedkjøringer. To svensker fortalte i garderoben at veiene hadde blitt harvet opp uken før.

 

Alt i alt et veldig fornøyd. Det er litt rart at vi i Norge ikke har klart å henge oss på gravel-bølgen og arrangerer lignende ritt på østlandet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velomas skrev (8 minutter siden):

Enig i at Dalsland er et veldig bra arrangement. God stemning og veldig fin løype. Høydepunktet var kanskje det bandet som hadde rigget seg til langs løypa og spilte live. Personlig kunne jeg klart meg uten de togskinnene, var veldig vanskelig å passere folk som lagde luke til gruppen foran.

Jeg syklet en periode med en nordmann, etter vi slapp gruppe 2, som senere krasjet styggt. Mulig det var Even. Syntes det var mange velt nedover. Det var mye løs grus og tidvis krevende nedkjøringer. To svensker fortalte i garderoben at veiene hadde blitt harvet opp uken før.

 

Alt i alt et veldig bra arrangement. Det er litt rart at vi i Norge ikke har klart å henge oss på gravel-bølgen og arrangerer lignende ritt på østlandet.

Helt enig! Underlig at svenskene får til det vi ikke klarer her på berget. Interessen er nok noe høyere i Sverige men tror vi kommer etter. Noen ritt hadde jo hjulpet på der.

Vi var en gjeng som dro herfra og vi synes generelt at svenskene er mer avslappet med tanke på det å delta på ritt. Mer nervøst og stressende stemning her hjemme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om å prøve å få til "rent" grusritt i Elverum neste år, iallefall som prøveprosjekt. Hva slags distanse mener dere en bør gå for sånn i første omgang ? 80 km ? Utfordringer er jo grunneieiere, grusing/høvling og tidspunkt når dette gjøres (som jo fort kan være dagen før ritt). Bra stemning på svenske ritt men det det jo på norske ritt også. Det handler jo først og fremst å møte opp. Svenskene er jo ikke mindre intens ved start en nordmenn, og jeg så mye uvøren kjøring av svenskene i går.  Jeg var vel litt uvøren par ganger jeg også he he. Synes ikke det var mye dårlig underlag i går, noen partier, og spesielt den ene nedkjøringen som jeg nevnte i innlegget over her. Syklet Orsa GRVL (august) og der var det grovere underlag men ikke noe sti og nesten ikke asfalt utenom helt på slutten. Anbefaler det rittet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (1 time siden):

Er snakk om å prøve å få til "rent" grusritt i Elverum neste år, iallefall som prøveprosjekt. Hva slags distanse mener dere en bør gå for sånn i første omgang ? 80 km ? Utfordringer er jo grunneieiere, grusing/høvling og tidspunkt når dette gjøres (som jo fort kan være dagen før ritt). Bra stemning på svenske ritt men det det jo på norske ritt også. Det handler jo først og fremst å møte opp. Svenskene er jo ikke mindre intens ved start en nordmenn, og jeg så mye uvøren kjøring av svenskene i går.  Jeg var vel litt uvøren par ganger jeg også he he. Synes ikke det var mye dårlig underlag i går, noen partier, og spesielt den ene nedkjøringen som jeg nevnte i innlegget over her. Syklet Orsa GRVL (august) og der var det grovere underlag men ikke noe sti og nesten ikke asfalt utenom helt på slutten. Anbefaler det rittet også. 

Hva med å ha 80 km som man kan velge om man vil sykle 1 eller 2 runder. Da har man mulighet til en «skikkelig» distanse uten at det blir så mye ekstra jobb

  • Like 2
  • Thanks 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Dalsland har fått en del pepper av elitegruppa og de "raske" pga krysningen av slusen. 

Der var det mange som ventet lenge og det ble på denne måten etablert sprekk i feltet, og dermed ikke pga watt i beina eller god teknisk kjøring men pga venting for å komme over en sluse. Så den var nok uheldig.

Ellers 100% enig: har kjørt på Gravel n Grit og Dalsland i Sverige nå. Og begge arrangement var helt suverene. God stemning, godt merket, gode løyper.

En annen negativ ting: startnummer og startpulje opplegget, umulig å holde styr på hvem som er samme aldersgruppe osv. Ja takk til fargekoder for startpuljer og aldersgrupper. Og Pulje 2 kjørte jo inn Eliten. 

Og ja takk til grusritt i Norge. 

Når nr. 2 tidsmessig i Birken må starte laaaaangt bak i en annen pulje, fordi han ønsker å sykle på grussykkel, er det noe feil i holdningene til en del arrangører i Norge. 

Samme skjedde i Grenserittet for noen år siden. "Åh er det noen som ønsker å sykle på grussykkel? Ja de kan starte bak, og premieutdeling tar vi til slutt..."

Så lenge det er en slik holdning til grussykling får vi heller ikke noe endring. Sverige, Danmark og Finland ligger laaaaangt foran når det gjelder å følge med i timen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler virkelig dalsland til alle som ønsker å kjøre grusritt. Veldig fint område, veldig avslappet før og etter start. 
Enig med tidligere innlegg her at det ikke var lett å holde rede på hvem som var hvem. Startet i pulje1 og jeg har ingenting å gjøre sammen med eliten. Kjørte den første bakken (skiløypebakken) kontrollert, var uheldig å miste brillene i nedkjøringen etterpå slik at jeg måtte snu å hente de. Men fikk kontakt med en gjeng fra pulje1 ganske kort tid etterpå. Vi kjørte bra sammen, men vi ble overraskende kjapt tatt igjen av de raske fra gruppe2. Sykkeløyvind sin gruppe. Kjøret i den gruppa knakk meg helt. Bestemte meg for å henge med i bakkene i påvente av lettere terreng der jeg bare kunne flyte med gruppa. Det ble 400-450w i bakkene og det lette terrenget kom aldri. Odd Erik sine ord om å åpne kontrollert, det er tross alt 160km, var glemt for lenge siden. 
Etter dette gikk det bare nedover med kropp og sjel. Fikk aldri hentet meg inn og jeg hadde følelsen av at alle kjørte for fort for meg. Kjørte sammen med en nordmann i en god stund, og vi hadde det trivelig. På dette tidspunktet var vi mere over på tur, enn ritt. Ble tatt igjen av en større gruppe litt før halvveis. 
I et rask parti etter toppunktet var jeg uheldig å få bakhjulet i grøfta. Landa med kroppen i grøfta med grøftekanten som traff ribbeina. Det verste var at jeg ødela for nordmannen jeg hadde kjørt sammen med så lenge. Han kjørte over meg og gikk over styret. Det var bare min feil og jeg ødela rittet for han. Jeg trur heldigvis det gikk bra med han og sykkel hans. Men vi endte med å bryte begge to. Farten var høy og det var store steiner i grøfta så vi var nok heldige begge to. Endte med en god del skrubbsår og brukket ribbein. Sykkelen, som tross alt er det viktigste, fikk en del skrammer og bakgiret ble bøyd inn i kassetten. 
 

Men veldig positiv til rittet og planlegger revansje neste år. Da forhåpentligvis med en større delegasjon fra Elverum. 

  • Like 3
  • Sad 2
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (4 timer siden):

I Elverum er det vel også en del flotte flytstier uten røtter og steiner? Da burde man absolutt hatt løypa innom et par slike partier.

I Elverum kan man godt få 80km med flytsti hvis man ønsker det😉

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt og gøy i Dalsland i år også. Det tidlige terrengpartiet var tøft, men splittet ikke feltet i 40-55-gruppa. Men det tok ut Kristian Klevgård fra eliten da han punkterte i utforkjøringen ut av terrengpartiet. Hans punktering kom til å påvirke resten av rittet for mange i 40-55-feltet. 
Etter ca 20 min syklet kom Klevgård forbi oss i gubbefeltet. Han var så klart gira på å kjøre seg opp til eliten som hadde startet fem minutter foran oss. Fronten i 40-55-feltet, som allerede hadde kjørt jevnt hardt siden start, tok hjulet til Kristian og farten gikk ytterligere opp. Kristian fikk også ørlite grann hjelp, men tauet nesten egenhendig 30-40 stk?? fra 40-55 feltet opp til elite/30-35-feltet.

Jeg hadde raskeste strekketid av alle mellom 11 og 45 minutter- noe som sier litt om farten i gubbefeltet. 

https://live.eqtiming.com/69656#result:267182-1-1319424-1-1-

Uten noen måte å vite hvem som tilhørte hvilken klasse, bortsett fra personkjennskap, ble det rimelig kaos mellom km 50 og 100. Eliten kjørte sykkelritt med stadige bruddforsøk og støting i bakkene. Samtidig ville ingen i gubbeklassene la eliten gå, da man ikke kunne være sikker på at ingen fra 40-55 satt med. 

Feltet ble likevel stadig mindre etter hvert som det ble kjørt hardt i hver kneik og over hver bakketopp. Pga høy fuktighet og mye ny grus/subuss var grusveiene tunge å sykle på. Det var derfor ganske hardt å bare holde hjulene når det gikk i 35-40 på flatene. 
Vi passerte 60 km på 1:52.  Jeg prøvde å kjøre så smart som mulig, men måtte ta flere maksdrag for ikke å falle av. Flere ganger kom jeg opp en kneik uten å ha noen bak å falle ned på. Da var det bare å bite seg fast litt til, kjøre seg oppover i feltet når sjansen bød seg og igjen falle bakover i neste kneik. Det holdt til passering 100 km. Da klarte jeg ikke lenger å tette luka over en bakketopp. 
Fire - fem stykker var bak - så jeg ventet dem inn. Her satt både Herman Ottesen og Martin Kjellemar. Men 2-3 av dem (både Herman og Martin inkludert) falt av igjen rimelig umiddelbart.

Vi ble en liten gruppe på 2-3 som kjørte litt sammen noen km. Men det sprakk litt opp igjen over togskinnene. Vi tok igjen Jo Karstensen som ble med på et par føringer før han var ferdig. Noen km senere slapp jeg også de to andre gjenværende i gruppa, men jeg kjørte likevel inn et par stykk på egenhånd senere. 


De siste 20-30 km gikk ok i middels tempo alene. 

Jeg glemte computeren på kjøkkenbenken hjemme så kjørte med Garminklokka på armen. Denne klarte jeg ikke å se stort på underveis, annet enn noen korte blikk på km og tid. 


Jeg glemte også Notropics-gelen i bilen før start. Men hadde to Gu Espresso-gels som jeg tok etter 1:20 og 2 timer.  Disse inneholder 40 mg koffein hver. 
Jeg spiste i tillegg 4 SIS Beta-gels og drakk SIS Beta og elektrolytt-drink i miks - 200 gram karbo i sekken fordelt på 1,6 liter. 60 gram karbo i hver 0,6 flaske på sykkelen. 
Tømte sekken i løpet av 2:30 omtrent. Parallellt med inntak av gels. Tok en SIS elektrolytt-gel den siste timen. Og hadde 1/3 av den ene flaska igjen i mål. 
Kom i mål på 4:44 som hadde holdt til 4. plass i SM H45-klassen.  51. plass totalt av alle startende. 
Syklet ørlite grann fortere i fjor, men litt annen løype i år. Rykk og napp-kjøring som det ble i år - i fjor satt jeg i et mindre felt fra 30 til 120 - passer meg dårlig. NP og snittwatt noe lavere enn i fjor - men også annen wattmåler. Så kanskje ikke?? 


https://www.strava.com/activities/12466838626

Snittfart på 33,3 km/t

NP på 278 - snitt på 236

50/50 h/v

2008 høydemeter

1319 girskift på kassetten - 9 girskift på kranken. 


Kunne ikke gjort mye annerledes så må være fornøyd med gjennomføringen, men det er frustrerende at det samme skjer i nesten hvert ritt - Jeg er den svakeste av de sterke - så faller etter hvert av teten, men jeg holder lenge nok til jeg ikke får noe hjelp av andre. At ingen tok meg igjen i løpet av de siste 60 km tyder på at taktikken med å henge med så lenge det går uansett er riktig. 

God stemning langs løypa, men opplevde lite av de fine omgivelsene i år da jeg var mest opptatt av å bite i styret så lenge det gikk. 
Kryssingen av kanalslusa gikk helt problemfritt for meg - det var 5-6 syklister rett foran oss i løypa da. Det var to bruer over kanalen. Jeg valgte den nærmeste og fikk til god CX-teknikk over brua. Husket den fra de to siste årene så var forberedt. 
 

Bunnet fordekket mot en stein med 2 km igjen. Bannet å tenkte at jeg måtte fullføre på felgen, men det holdt sånn passe - litt lite luft i dekket i mål, men ellers fungerte alt av utstyr helt optimalt. 

Syklet med RaceMax Italia
2x12 SRAM Force 46/33x10-36
3T 40/45-hjul med Conti Terra Speed 40 mm dekk. Tubolight innlegg bak. 38 psi foran og bak. 
Ultegra Landeveispedaler
Camelbak Chase 8-sekk
Vokset kjede med ekstra UFO-coating fra Ceramic Speed sørget for lydløst og friksjonsfritt drivverk hele veien. 

 

 

  • Like 6

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (40 minutter siden):


I et rask parti etter toppunktet var jeg uheldig å få bakhjulet i grøfta. Landa med kroppen i grøfta med grøftekanten som traff ribbeina. Det verste var at jeg ødela for nordmannen jeg hadde kjørt sammen med så lenge. Han kjørte over meg og gikk over styret. Det var bare min feil og jeg ødela rittet for han. Jeg trur heldigvis det gikk bra med han og sykkel hans. Men vi endte med å bryte begge to. Farten var høy og det var store steiner i grøfta så vi var nok heldige begge to.

Jeg reiste sammen med vedkommende 🙂 Alt bra med han men kraftig forslått rygg 😉

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funk84 skrev (1 minutt siden):

Jeg reiste sammen med vedkommende 🙂 Alt bra med han men kraftig forslått rygg 😉

Uff! Jeg har tenkt mye på det og har veldig dårlig samvittighet. Du får hilse han og ønske han god bedring! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må egentlig innrømme at jeg ble litt skuffa og oppgitt over at vi endte opp med å ta igjen elite-feltet. Jeg hadde gledet meg til å sykle et ritt der vi var en 20-30 stykker i 40-55 som fikk syklet sykkelritt med mulighet for taktikk og noe mer uklar utvikling enn "bare heng på så lenge det går"-prinsippet. 
Vi fikk beskjed på start om at det ikke var lov å ligge på med hjul med, og samarbeide med dem vi evt skulle komme til å ta igjen fra elitefeltet. Det ble nok ikke tatt høyde for at vi kom til å ta igjen hele feltet. 

I tillegg synes jeg det var ganske amatørmessig at vi ikke hadde forskjellig startnummer for hvilken klasse vi konkurrerte i. I Halmstad hadde alle klassene forskjellige farger på nummerne, både de på ryggen og de på styret. Det gjorde det morsommere da vi faktisk kunne konkurrere med dem vi konkurrerte med. Jeg tenker at man konkurrerer med alle i samme startfelt i hvert fall. Og så sorterer man lista klassevis i mål. Men når vi med fem minutter bedre tid havner i elitefeltet blir det jo bare kluss. Råsterke Jon Nilson fikk tredjeplass i total-rittet og første i H45. Men han passerte mål bak de som faktisk kom som nummer 3 til 9.  

 

  • Thanks 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var svensk mesterskap burde det helt klart vært lenger tid mellom hver startpulje. Og enig mht startnr og merking. VI ble også tatt igjen av de beste 4-5 damene som startet bak oss. Bra tempo av de men vi ble jo liggende bak og beskjeden jeg fikk av de jeg syklet med var at vi ikke kunne kjøre med de, ikke kjøre forbi for da kunne de blitt disket. Dette var også helt sikkert pga svensk mesterskap, men ble litt rotete både for oss og damene + for påvirket oss også i den form at vi bare måtte ligge bak og ikke ble noe støting og den slags. Uten at det var veldig viktig for opplevelsen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ved ca 120 km i en liten gruppe. Simon Lundstrøm 466 syklet med 33 mm dekk. Ted Nilsson 195. Begge syklet fra meg med 5 minutter herfra til mål, men var fem minutter bak meg da dette bildet ble tatt. ...461050133_1118416633239184_5880081344286142490_n.jpg.f990691fbf74881beb9b3aa03b30d7f6.jpg
Foto: Marie Leander

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

larsfn skrev (På 22.9.2024 den 17.41):

Helt enig! Underlig at svenskene får til det vi ikke klarer her på berget. Interessen er nok noe høyere i Sverige men tror vi kommer etter. Noen ritt hadde jo hjulpet på der.

Vi var en gjeng som dro herfra og vi synes generelt at svenskene er mer avslappet med tanke på det å delta på ritt. Mer nervøst og stressende stemning her hjemme.

Og der er du vel ved kjernen. Legg til Odds info om at det var kun to bakker som kunne skille samt mindre fokus på elite og dertil større fokus på alle andre så er det ikke akkurat rakettforskning. 

Så nære dette er grensa så tenker jeg at dette er noe man bør få seg raskt mens det enda er tid før opplegget blir træsja av konkurranseutsatte nordmenn og rittet lider samme skjebne som Marcialonga 😀

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte arrangøren mail mht jeg ikke fikk plassering/tid i mål. De trodde det kunne være fordi jeg hadde startnr (som veldig mange) rundt styrelageret/fronten og at det kunne kortslutte tidsbrikken på startnr. Litt rart jeg fikk tid på Forvarsel par min før da. Men de sjekket video og fant meg der. Så da er jeg plassert der jeg hører hjemme. Ca midt på resultatlisten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (På 22.9.2024 den 20.41):

Er snakk om å prøve å få til "rent" grusritt i Elverum neste år, iallefall som prøveprosjekt. Hva slags distanse mener dere en bør gå for sånn i første omgang ? 80 km ? Utfordringer er jo grunneieiere, grusing/høvling og tidspunkt når dette gjøres (som jo fort kan være dagen før ritt). Bra stemning på svenske ritt men det det jo på norske ritt også. Det handler jo først og fremst å møte opp. Svenskene er jo ikke mindre intens ved start en nordmenn, og jeg så mye uvøren kjøring av svenskene i går.  Jeg var vel litt uvøren par ganger jeg også he he. Synes ikke det var mye dårlig underlag i går, noen partier, og spesielt den ene nedkjøringen som jeg nevnte i innlegget over her. Syklet Orsa GRVL (august) og der var det grovere underlag men ikke noe sti og nesten ikke asfalt utenom helt på slutten. Anbefaler det rittet også. 

Startet ikke du i eliteklassen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (Akkurat nå):

Startet ikke du i eliteklassen? 

He he, nei. Både alder og nivå tilsier at jeg ikke skal starte i noe eliteklasse. Hvis det er konkurranse om sykle på idealtid så jeg ganske elite da. Men det rittet har jeg ikke sett enda, der vinneren er han som snitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (3 minutter siden):

He he, nei. Både alder og nivå tilsier at jeg ikke skal starte i noe eliteklasse. Hvis det er konkurranse om sykle på idealtid så jeg ganske elite da. Men det rittet har jeg ikke sett enda, der vinneren er han som snitter.

Ok så DU startet i gruppen med hvermannsen? 

Poenget mitt falt bort. Var 100% sikker på at du hadde meldt deg opp i (BD)SM gruppen.

My bad 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...