Gå til innhold

Nytt bakhjul med microspline boss spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en sykkel som var knekt aksling i hjulet på, samt eiker var løse og generelt utslitt hjul…

Kjøpte da nytt hjul hos sykkelkomponenter typ 27.5 Shimano MT601 med 142x12 hub.Men det kom med en ny type boss som eg ikkje har fått med meg har komt på markedet, microspline.

Da passet jo ikke kassett (helt ny HG for anledningen), og det er 10delt drivverk fra før. Er det bare og returnere hjulet, eller finnes det noen "lure" løsninger? Og skifte hele drivverket er av lite interesse egentlig🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Regnet med de har vanlig hg boss som kan byttes. Spørs hva du bestilte da, som regel opplyses det om hvilken type boss som står på hjulet . Microspline er for Shimano 12 delt.

Et nytt boss koster som regel rundt 500 kr, så kanskje like greit å få byttet hjulet til riktig boss.

Jeg selger en del hjul og første spørsmål er hvilket boss du har fra før, slik at du får samme typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (1 time siden):

Regnet med de har vanlig hg boss som kan byttes. Spørs hva du bestilte da, som regel opplyses det om hvilken type boss som står på hjulet . Microspline er for Shimano 12 delt.

Et nytt boss koster som regel rundt 500 kr, så kanskje like greit å få byttet hjulet til riktig boss.

Jeg selger en del hjul og første spørsmål er hvilket boss du har fra før, slik at du får samme typen.

Hadde ikkje fått med meg at det var andre enn HG eller XD til terrengsykkel som "standard". Men skal ringe de imorgen og høre om det går an og skifte boss’et eventuelt. Virket som det kanskje ikkje går på shimano hjul så enkelt som med andre merker ifølge Google dog 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...