Gå til innhold

MTB++ Bekledning.


Emperus

Anbefalte innlegg

Er jo et HAV av sykkelklær til alle typer sykling. Men jeg ser spesielt etter klær som lønner seg for sykling i skog, sti og løyper. Jeg sykler ikke kun i fint vær, så heavy duty jakker osv er ikke et behov.
Ser først og fremst etter langermet skjorte / genser og kanskje noen behagelige og stilige bukser.

Jeg er en som setter komfort langt over utseende.

Jeg har prøvd å søke meg litt frem og tilbake i sykkelverden når det kommer til klær.
Er det noen som har gode tips til typiske langermede tskjorter/genser som er gode valg som ikke koster skjorta?

Noen av mine "krav" som jeg helst skulle fått til er på skjorter/genser:

  • Ikke tettsittende, altså må sitte litt løst
  • Lang "bakdel" ? Så det kan enkelt tuckes inn, eller bare være litt flagrete og samtidig skjule rørleggersprekken.
  • God ventilasjon/lukt setter seg ikke ( kanskje umulig, men who knows)
  • Rimelig pris, syntes 1000kr for visse skjorter bare pga en kjent logo er printet på er kjipe penger.

Ang bukser: 

  • Beskyttelse i rumpa? sånn pute ser comfy ut, eller er det bare humbug?
  • Bevegelighet
  • Tåler en støyt

 

Takk for evt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Fox Flexair(?) er en fin bukse. Evt. noen turbukser i lett stoff med stretch. Jeg bruker Hagløfs og har veldig gode erfaringer. Også må du jo ha en shorts med pute under, om det er det du mener med beskyttelse i rumpa 😄

På overkroppen bruker jeg tynne ull t-skjorter eller med lange ermer. Icebreaker har noen fine tynne som er relativt lange. Har ikke peiling på pris, men antar de er litt dyre. Ellers så fungerer jo alt mulig av tynne syntetiske varianter, men min erfaring er at man må litt opp i pris for å slippe vondt lukt etter 4 sek fra påkledning. Jeg har noen fra Rapha (overprisa deluxe, men kjøpte en hel haug på 70% rabatt) og de er veldig gode. Men alt i alt, legg penga i bib og bukse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine tanker, men ikke anbefalinger etter å ha syklet i diverse konfigurasjoner i skog og mark på mtb.

 

Overdel: Stort sett sykler jeg i kort eller lang Devold ulltrøye/t-skjorte. Ikke billige, ikke veldig holdbar, men kan brukes selv etter noen små skjønnhetshull etter bruk. Ull duger til alt, utenom de varmeste dagene. Da kan det bli ubehagelig varmt. Jeg har også anskaffet en SweetProtection langermet ulltrøye. Den har sykkellommer bak, mens Devold krever sekk/andre oppbevaringsløsninger. 


Over der kan jeg ha en jakke, vind eller skalljakke. Enkel og lett, og ikke så dyr at du går i kjelleren når en pinne river opp jakka. Dte kan hende, og har hendt meg. 

Sykkelbukse/kortbukse brukes med padding. Det fine med en shorts over paddingen er at hvis du skal sette deg i bilen, er du ren etter å ha tatt av kortbuksen. 

Ved øs-pøs regnvær tar jeg på en sykkelshorts i skall. 

 

 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av sykkelbukse bruker jeg også Fox Flexair. Tipp-topp bukse som ikke er i nærheten av Norrøna-pris.

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...