Gå til innhold

Funäsdalen / Tänndalen


Anbefalte innlegg

  • Svar 7
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

kettill skrev (På 23.8.2024 den 21.00):

Betyr dette at hvis man roter seg inn på stinettet omtalt på nettsiden må man betale avgift? Har kompis med hytte i Tänndalen, så det kan jo være en aktuell destinasjon.

Må/kan?
Sannsynligheten for at noen stopper deg for å sjekke betaling, hvor stor er den?
Evnt betale for å ha litt god samvittighet og støtte opparbeiding av stier i et område man kan rote seg inni eller bruke aktivt?

Samme opplegget i Åre/Bjørnen, ledkort. Men man kan jo sykle store deler uten å være i nærheten av folk. Prisinga gjør at det er uaktuelt å tilbringe mer enn en dag eller maks to for en familie på 4, så de skyter seg selv litt i foten med for høy prising.

Funäsdalen bruker samme betalingsopplegg for langrenn mener jeg.
Led-kort ellerno sånn... går jo til vedlikehold av løypenettverk. Aner ikke om noen sjekker betaling.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesmoSkier skrev (På 23.8.2024 den 14.08):

Godt poeng det, i Sverige gjelder ikke allemannsretten for elsykkel.

Hvis Norge ser til "andre land det er naturlig å sammenligne seg med" kan vi jo fort få samme greie her i landet da.

Ser Funäsdalen skriver det er lov med elsykkel på deres opparbeidete stier som går på privat mark, mens det ikke er lov når stiene går over statens mark.
"På privat mark på våra officiella cykelleder får du cykla på elcykel, dock inte på statens marker. "

Og man må ha appen for å finne ut av dette selv... når man er på privat og når man er på statlig grunn. 

Takke meg til sykkel 🙂

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ble skrevet så det kan misforstås. Det jeg mente var om man kan risikere noe gebyr om man "blir tatt" på deres offisielle stier uten at man vet om det. Men det er kanskje så godt merket at det ikke er et reelt problem? Jeg betaler jo selvsagt for et godt tilbud som noen har tatt seg bryet verdt å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...