Gå til innhold

Hva er greia med opphøyd sykkelfelt?


Anbefalte innlegg

Dingo skrev (På 24.8.2024 den 17.52):

Takk 😄

Ja, akkurat løsningen bak busstopp er jeg også begeistret for. Enklere for alle å vise hensyn er min erfaring. 

Helt enig.

Men jeg tror at gamleskolen synes det går for tregt. Da tenker jeg de som har syklet i alle år, og som liker høy fart og være litt mer "fleksibel" i trafikken ved å suse inn og ut som det lønner seg. Infrastruktur og kultur tilpasser seg litt hverandre forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikPeirik skrev (8 timer siden):

Helt enig.

Men jeg tror at gamleskolen synes det går for tregt. Da tenker jeg de som har syklet i alle år, og som liker høy fart og være litt mer "fleksibel" i trafikken ved å suse inn og ut som det lønner seg. Infrastruktur og kultur tilpasser seg litt hverandre forhåpentligvis.

Ja, som middelaldrende mann med lav risikoforståelse selv er det en fokusoppgave å ikke sette rekorder til og fra jobb lenger. Særlig ettersom jeg håper ungene mine kan vokse opp i en bedre trafikkultur med tilhørende trygg infrastruktur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Dingo skrev (På 23.8.2024 den 19.59):

Vet du hvordan prosessen rundt disse armadilloene har vært? Hadde vært fint å få vite mer rundt hva som må til for å bruke de, jeg har hatt inntrykk av at de ikke var mulig å bruke i Norge pga regelverk.

Usikker på prosess, men før disse kom opp var det rødt sykkelfelt mot enveiskjørt vei. Dette endte uten videre seremoni like før svingen, slik at syklist da befinner seg i veibanen i feil kjøreretning. Egentlig ikke så unormalt når man ser på hvordan sykkelfelt er malt opp ellers på østlandet, og jeg ble oppriktig overrasket da det skjedde en endring her.

Unpopular opinion: Malte sykkelfelt slik de fungerer i Norge er netto negativt for syklisters trafikksikkerhet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...