Gå til innhold

Klokketråden


Anbefalte innlegg

Bare en liten oppdatering fra meg. Landet på en helmekanisk Hamilton Khaki Field, så nå må klokka trekkes på gamlemåten. Back to basics altså. Skal bli gøy dette. Lenker til modellen, men min er kjøpt hos Andresen i Moss.

https://www.ditur.no/hamilton-khaki-field-mechanical-h69439363?utm_source=adtraction&utm_medium=SHOPIA+NO+CSS+PLA&utm_campaign=adtraction&at_gd=A325E0AAD486FA3A8C314499CEC436BAA9CF914B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@baroudeur Takk for det. Samme canvasrem som på bildet. Hadde en lang og hyggelig prat med en av urmakerne hos Andresen i Moss i går, og landet på den mekaniske utgaven. Det stod mellom denne og Khaki Field Murph Auto 38. Blir sendt fra Andresen til uka. Det gledes;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2024 at 3:03 PM, baroudeur said:

Apropos manuelt opptrekk så gjelder vel det også de fleste Speedmasters, med enkelte unntak, som ble nevnt litt på forrige side. 

 

Skal en ha en Speedmaster må en jo ha en "professional" og de er vel håndtrekte alle sammen mener jeg. 

Og ref. nerding på denne, så hjelper det jo ikke at Bjerke har noen virkelige snasne gamle Speedmasters inne fra tid til annen heller... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer at min Fēnix 6 har begynt å få slitasjemerker og siden den ikke er over 40 år gammel og det derfor ikke kan kalles patina så ser det bare jalla ut. En tråd som denne er derfor en bra rekalibrering og inspirasjon til å gå tilbake til min Seiko SARG011 som hverdagsklokke og kun bruke Fēnixen for tur og trening.

Men jeg trenger en ny reim. Etter at skinnreimen i bildet gikk i oppløsning så gikk jeg over til NATO-reim, men jeg synes ikke at det er komfortabelt. Jeg liker best å ha mine klokker litt hengende og slengende og da er det stort sett bare stållenke som funker. Men samtidig synes jeg denne klokka er aller finest med skinnreim. Noen idéer om en stållenke som kan se bra ut her?

IMG_0892.jpeg

  • Like 3

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unclestraps.com eller Forstnerbands.com har mye fint. 
Uret ditt er retroaktig nok til at rette end links kan funke fint, ellers så har kanskje Uncle noe med end links for akkurat denne kassen. 
En «bead of rice»-lenke, kanskje? Evt en «Lincoln» fra Forstner? 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere som kan mye om klokker:

Ser at Omega kom med en 50-års jubileumsversjon av Snoopy som er utrolig fin i mine øyne. Den er ikke limitert, men da jeg var innom AD i dag sa de at den var svært vanskelig å oppdrive. I følge omega-siden er veil. Pris ca 135k, men på Chrono24 selges den til 170-200k uten moms. 
 

https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-anniversary-series-co-axial-master-chronometer-chronograph-42-mm-31032425002001

Siden det fortsatt produseres sånne fra Omega, er det slik at man setter seg på venteliste eller er det helt bingo om forhandlerens får tak i en slik eller ei?

IMG_2376.jpeg

IMG_2377.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mer eller mindre bingo ja. 

Du spør pent om å få stå på venteliste. kanskje sier forhandler ja, og kanskje nei.

Hadde klokka vært Rolex og forhandler Bjerke hadde du fått avslag på å spørre om å få komme på liste med en gang. Så er det helt bingo om forhandler får inn klokka noe gang, og hvor mange det er på liste foran deg, og om de er influenser eller "gode kunder". Det skal sies at forhandler kanskje ikke tar inn noen på liste siden de ser at de aldri kommer til å få nok klokker til de har også, og det er jo egentlig greit nok. 

Det skal også sies at Omega ryktes å være enklere enn de med krone på og få noe fra. Men den modellen er ettertraktet og i noe begrenset produksjon, om ikke "limited" til noe bestemt antall.

 

Og ja, den er kjempefin. Lille Snoopy som fyker rundt månen på baksiden 💖

LarsB
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

135k er i overkant kostbard for denne modellen, synes jeg. Men folk er forskjellige. 
Hadde en pre moon, men solgte den før prisene gikk i taket. Opplevd kvalitet står ikke i forhold til prisen, imho. Men følelser skal man ikke kimse av. Har kjøpt masse kostbart som andre rister på hue av selv. 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (På 8.7.2024 den 15.00):

Unclestraps.com eller Forstnerbands.com har mye fint. 
Uret ditt er retroaktig nok til at rette end links kan funke fint, ellers så har kanskje Uncle noe med end links for akkurat denne kassen. 
En «bead of rice»-lenke, kanskje? Evt en «Lincoln» fra Forstner? 
 

Noen fornuftige norske eller må jeg uansett belage meg på at det ender på en tusenlapp for en skinnreim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke koste tusen kroner. 
Tidssones webshop har en del bra saker til ok priser og lynrask service. Pass deg bare for forumet 😉https://shop.tidssonen.no/collections/laerremmer

CNS Straps, tidligere Chapest Nato Straps har digert utvalg til lave priser om du kan strekke deg til å handle fra Sverige. Ikke alt er like høy kvalitet. Men utvalget....
https://cnswatchbands.com/

Etter at du har en skuff full av forskjellige remmer innser du at en tusenlapp fir en bra skinnrrem er helt innafor. Da kan du tenke på å få skreddersydd en hos f.eks Cammile Fournet i paris Det kommer riktig nok ikke bare på en tusenlapp men pytt. Det er sikkert verd det.  

Eller kjøpe en på gull og ur på senteret. det blir en enklere fremtid på den måten.

LarsB

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...