Gå til innhold

FARA drop bar MTB


Anbefalte innlegg

Tja,

Har sett litt nå. Joe Nation ligger på 7ende plass med den nye Faraprototypen. Rett bak Angus Young som ble nr 2 på Bright Midnight for en måned siden. Kommer ikke til å stå opp i natt for å følge dette sånn som jeg gjorde på TCR og Mother North 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (1 time siden):

Tja,

Har sett litt nå. Joe Nation ligger på 7ende plass med den nye Faraprototypen. Rett bak Angus Young som ble nr 2 på Bright Midnight for en måned siden. Kommer ikke til å stå opp i natt for å følge dette sånn som jeg gjorde på TCR og Mother North 🙂

Godt, for ellers har jeg en god psykolog jeg kunne ha anbefalt 😎

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold som særlig bestemmer potensialet på areal inne i triangelet er om man ønsker seg en ramme som er adjusted for dempegaffel eller ikke. Med rigid gaffel kan man lage rammer med større areal i triangelet. Her virker Fara å ha valgt å gå for demper adjusted. Tumbleweed Stargazer er et eksempel på det motsatte. Noen sykler har også litt høyere top tube enn det den nye Fara virker ha, det kan gå litt på bekostning av en komfortabel standover height.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være bildet lyver her altså, men for meg så ser det ut som en ganske bratt og umoderne styrevinkel? Men det er kanskje akkurat det drop bar mtb folket vil ha? Nå kan vel ikke dette være en drop bar spesifikk ramme, men en standard hardtail opprinnelig ment for flatt styre? Ellers tenker jeg man ville gått for en litt annerledes geometri slik at man fikk plass til lengere styrefremspring. Kan eksperter belære meg litt? Blir ikke styringen veldig nervøs med relativt smalt bukkestyre på det korte stemmet man normalt må kjøre på en moderne hardtail ramme, eller funker det greit? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...