Gå til innhold

Ny bukk til Specialissima


Anbefalte innlegg

Til tjeneste! Jeg liker både Vision/FSA-compactbøy og Deda RHM-bøy. Vision/FSA har vel litt flare og Deda har litt mer rom i bukken. A tossup!

(Jeg foretrekker FSA på grunn av flare. Kjekt med litt smalere topp enn bukk synes jeg.)

((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.))

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (33 minutter siden):

Synes Specialissima skal ha rundt styre, ikke aero-profil. Roval Alpinist er jo et alternativ hvis man kan leve med merket 🙂

spacer.png

Interessant, takk. Hvorfor det? Jeg er blank på feltet. (Merkeproblematikken tok jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (16 timer siden):

Til tjeneste! Jeg liker både Vision/FSA-compactbøy og Deda RHM-bøy. Vision/FSA har vel litt flare og Deda har litt mer rom i bukken. A tossup!

(Jeg foretrekker FSA på grunn av flare. Kjekt med litt smalere topp enn bukk synes jeg.)

((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.))

Mange takk! Hvilket tror du er snillest på kroppen? Jeg trenger ca. én cm. kortere stem, og tenkte jeg kunne bytte styre i samme slengen. Det er hovedårsaken for upgradititusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklig innspill:

En foreldet estetisk preferanse fra min side er styrefremspring/stem som er noenlunde i linje med overrør og/eller sete.

Din Specialissima er nydelig, og ville i mine øyne sett enda mer hissig ut med hakket mer negativ vinkel på fremspringet. Vet at Bianchi ikke er enig 🙂

Selv satte jeg for lenge siden min aldrende førstegenerasjon Roadmachine opp med helt overflødig og for tungt fremspring for integrert kabling bare for å få 12,5 grader i stedet for opprinnelige 8. Men med den høye bløtkake-komfortversjonen av topcone da 🙄

Kroppen er det bare å ignorere 😅

SpecialissimaRoadmachine.jpg.a92252c27e2a3bf5b311adf8e171c686.jpg

Og så må vi ha et gjensyn med fasit:

IMG_1457.jpeg.2fd8950dc3201c173db75b1e05

  • Thanks 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (30 minutter siden):

Interessant, takk. Hvorfor det? Jeg er blank på feltet. (Merkeproblematikken tok jeg.)

Roval er eid av Specialized, som er amerikansk med alt det medfører seg i merkevarebygging (fokus på ytelse, resultater osv.)

Bianchi er et klassisk italiensk merke, og Specialissima spesifikt har vært en "tidløs" modell som ikke har fulgt trendene med senkede setestag, aero rørprofiler o.l.

Men jeg ser nå at dette i enda mindre grad er tilfelle på skivebremsversjonene, særlig fra 2023-modellene. Så da er kanskje et aero-styre helt passende.

Mens styret jeg linket kunne passet til Valentino sin utgave, dersom han gnukket bort merket først 😉

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (56 minutter siden):

Roval er eid av Specialized, som er amerikansk med alt det medfører seg i merkevarebygging (fokus på ytelse, resultater osv.)

Bianchi er et klassisk italiensk merke, og Specialissima spesifikt har vært en "tidløs" modell som ikke har fulgt trendene med senkede setestag, aero rørprofiler o.l.

Men jeg ser nå at dette i enda mindre grad er tilfelle på skivebremsversjonene, særlig fra 2023-modellene. Så da er kanskje et aero-styre helt passende.

Mens styret jeg linket kunne passet til Valentino sin utgave, dersom han gnukket bort merket først 😉

Takker! Ja, merkemiksing var jeg klar over er haram, men ramma tror jeg vil kle en aerocockpit:

image.jpeg.6f98e49974432c48c517489dfd169feb.jpeg

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske gøy at et Syntace-framspring skal være fasit. 
Angående komfort og de greiene der så er det kanskje bittelitt lettere å komme ned i bukken på FSA Compact enn Deda RHM, men (la bomba): Jeg er ikke fan av integrerte løsninger fordi det ikke gir noen mulighet til å dreie styret.

Mulig jeg er helt på viddene, men jeg mener at framspringet på moderne Bianchier er utviklet sammen med FSA og integrert med ramma? I så tilfelle utgår kanskje alt annet enn Vision dersom det skal være full aerocockpit.

  • Thanks 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (49 minutter siden):

Det er ganske gøy at et Syntace-framspring skal være fasit. 
Angående komfort og de greiene der så er det kanskje bittelitt lettere å komme ned i bukken på FSA Compact enn Deda RHM, men (la bomba): Jeg er ikke fan av integrerte løsninger fordi det ikke gir noen mulighet til å dreie styret.

Mulig jeg er helt på viddene, men jeg mener at framspringet på moderne Bianchier er utviklet sammen med FSA og integrert med ramma? I så tilfelle utgår kanskje alt annet enn Vision dersom det skal være full aerocockpit.

Takker!

Å dreie styret er primært aktuelt ifm. transport, eller er det andre forhold jeg bør ta høyde for?

Og aha! Det må jeg sjekke nærmere. Leste denne tråden og fikk inntrykk av at det skulle gå (TS endte opp med Vision, muligens ikke tilfeldig?).

https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=169653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (2 timer siden):

Usaklig innspill:

En foreldet estetisk preferanse fra min side er styrefremspring/stem som er noenlunde i linje med overrør og/eller sete.

Din Specialissima er nydelig, og ville i mine øyne sett enda mer hissig ut med hakket mer negativ vinkel på fremspringet. Vet at Bianchi ikke er enig 🙂

Ikke uenig. Men usikker på om korsryggen er enig. (Gammel mann - ser the big five-o i hvitøyet.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...