Gå til innhold

Har Shimano gitt opp highend?


Anbefalte innlegg

torhovland skrev (6 minutter siden):

Dersom du berre byta frå 46-33 krank til 43-30 så har du nok ikkje wide framgir, og då er det i grunnen litt rart dersom giringa di fungerer bra no.

Den fungerer som gull 🙂 jeg er i bestefall en terningkast 3 mekaniker og var imponert over meg selv hvor bra girene og krankene ble, måtte improvisere litt med mellomskiver dog pga krankgiret. Antaglig derfor det ikke var Wide gir da ? Men ble bra og  føles riktig mht krankarm og avstand ramme, og kom meg gjennom som sagt BM og alt frem til nå uten at kranktrøbbel, har faktisk ikke rørt noen ting etter jeg monterte den utenom sjekk av krankbolt sitter godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If it works, don't fix it. Eg fann dessutan dette:

Quote

I DO know that a standard front derailleur will work OK with a WIDE crankset, but just barely. You basically have to set the high limit at its max position. I wasn't really comfortable with not have any additional high limit adjustment, so in the end, I purchased the WIDE version of the front derailleur to work with the WIDE crankset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så er jo den orginale (Rival) kranken Wide, og den Force kranken jeg skaffet meg (43-30) var ikke Wide, men fikk tak i ny Force venstre pedal med Wide spindel og det var smack på foruten noen mm forskjell fra den orginale som gjorde at jeg prøvde meg litt frem med mellomskiver. Skal sjekke om det står noe på krankgiret etterpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...