Gå til innhold

Hvilen kapselmaskin?


Anbefalte innlegg

Burde nok postet her med en gang isteden for på diskusjon.no (beklager).

Har i dag en Moccsmsster som brukes flere ganger daglig, men tenker å kjøpe en rimelig kapselmaskin ettersom jeg flytter i bolig for meg selv nå straks.

Ble først overbevist om Senseo ettersom de har veldig rimelige pads, og pris per kopp ikke sjelden ligger på rundt 1 kr. Jeg drikker for øvrig kun koffeinfri og kun svart kaffe.

Men, så blir jeg i tvil om de ulike alternativene som bruker kapsler. Nespresso har noen fine modeller som også kan kobles til wifi. Inntrykket er dog at kapsler er en del dyrere. Kanskje ikke like miljøvennlig heller?

Hva gjelder wifi så er hele huset er smarthus, så jeg kan vel kanskje styre en rimelig Senseo maskin uansett.

Takknemlig for alle tips og anbefalinger 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kapsler selger din lokale matbutikk?

Jeg er ikke oppdatert på kapselmaskiner, men når jeg får det servert så er det gjerne de fra matbutikken. En sjelden gang Nespresso. Den gangen jeg hadde, så var det en veldig enkel utgave. Sikkert oldefaren til denne.

nespressoR-vertuo-next-kaffemaskin-fra-d

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det koffein eller kaffe du er ute etter? Er det kaffe, så er kvern og Aeropress, håndbrygger eller singel-maskinen til Moccamaster veien å gå. Er det koffein ville jeg kjøpt en boks med Nescafé Azera pulverkaffe. Kapselmaskiner er verken verdt prisen, plassen eller bryet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (15 minutter siden):

Hva slags kapsler selger din lokale matbutikk?

Jeg er ikke oppdatert på kapselmaskiner, men når jeg får det servert så er det gjerne de fra matbutikken. En sjelden gang Nespresso. Den gangen jeg hadde, så var det en veldig enkel utgave. Sikkert oldefaren til denne.

nespressoR-vertuo-next-kaffemaskin-fra-d

Takk for svar. De har både kapsel og pad på matbutikken. Og pads koster vel fort 1/3 av kapslene. Sistnevnte ser litt mer elegant ut om du serverer og lar gjester forsyne seg selv, men begge laget nok god kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en brukt Jura ena1 micro for 3000 for ti år siden. Den har laget ca 8-10000 kopper og funker fint fortsatt. Klarer meg som regel med rimelige bønner til ca 150,-/kg som gir 1,5 kr per kopp. Mye høyere kvalitet og mindre avfall enn kapselmaskin.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (2 timer siden):

Svaret er jo Aeropress. Dersom man ikke har tid til å lage og nyte en kopp kaffi så må en rett og slett rydde i livet 🙂 

Eventuelt oppgradere til V60. Krever litt mere rydding, men det er det verdt.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (39 minutter siden):

Eventuelt oppgradere til V60. Krever litt mere rydding, men det er det verdt.

Langt på vei enig i det, her har vi begge deler (og en mocamaster) og varierer litt etter kaffe, ønsker og volum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...